حضور نظامی ناتو در هر منطقه‌ای مشکل‌آفرین است

حضور نظامی ناتو در هر منطقه‌ای مشکل‌آفرین است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: تا کنون حضور نظامی ناتو و ایالات متحده آمریکا در هر منطقه ای مشکل آفرین بوده و چیزی جز جنگ و خشونت در پی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در اجتماع روحانیت و طلاب شهرستان خوی که با حضور حجت الاسلام فرحانی از شورای مدیریت حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه و آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان و با حضور اعضای شورای عالی حوزه های علمیه استان و جمعی از مسئولان در حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان خوی تشکیل شد اظهار کرد: مردم اسـتان آذربـایـجان غربی متـشکل از شیعیان، برادران اهل سنت شافـعی مذهب و اقلیت های دینی ارامنه و آشوریان به برکت نظام جمهوری اسلامی در اوج صفا، صمیمیـت و تفاهـم در کـنار هـم زندگـی می کنـند.

وی گفت: استان ما از نظر جغرافیایی حدود 967 کیلومتر مرز مشـترک با کشورهای همسایه ترکیه ،عراق،ارمنستان و جمهوری نخجوان دارد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: به دلیل حضور فیزیکی آمریکا، اسرائیل و سازمان نظامی ناتو در منطقه مشکلات متعدد سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی بـرای مـردم اسـتان و جمهوری اسلامی بوجـود آورده اسـت.

شکوری با ارائه گزارشی از تاریخ فرهنگی و حوزوی شهرستان خوی اظهار کرد: این شهر در منطقه آذربایجان از جمله معدود شهرهایی است که از قرن ششم پایگاه قـوی عـلمی و فرهنـگی شیعه در منطقه بوده که غیر از داخل کشور، مسلمانان کشورهای همسایه را نـیز در طـول قـرن ها تـغذیـه فـکری و عـلمـی می کرده است.

به گفته وی حوزه علمیه خوی از قرن ششم دایر بوده و اوج فعالیت آن در دوران حاکمیت صفویه است و چهار مدرسه علمیه داشته بنام مدرسه نمازی، مدرسه شفیعیه، مدرسه خان و مدرسه امام جمعه و به برکت آن حـدود 2 قرن نماز جمعه در این شهرستان اقامه شـده اسـت.

وی گفت تحویل صدها دانشمند در رشته های مختلف علوم اسـلامی به جامعه و وجود بیش از یک هزار جلد کتب خطی از قرن چهارم که در نوع خود منحصر به فردند از جمله افتخارات حوزه علمیه خوی است.

شکوری با ارائه گزارشی از شرایط فعلی شهرستان خوی از نظر فرهنگی اظهار کرد: اکنون4 مدرسه علمیه نمازی، امام خمینی(ره)، سفیران هـدایت (برادران) و الـزهرا(خـواهران) با حدود 600 نفر طلبه در حال فعالیت هستند.

وی گفت: حدود 190 نفر روحانی در شهرستان خوی و روستاهای اطراف مشغول فعالیت های تبلیغی هستند که توسط آنان و جمعی از طلاب مدارس علمیه خوی 135 نماز جماعت در مساجد ،80 نماز جماعت در ادارات و کارخانه ها و 150 نماز در مدارس این شهرستان اقامه می شود.

در این جلسه موضوعات مختلف مربوط به مدارس علمیه استان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/ ب
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon