کفاشیان: کی‌روش حق دارد عصبی باشد اما خیال ما راحت است


کفاشیان: کی‌روش حق دارد عصبی باشد اما خیال ما راحت است

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال اگر چه می‌گوید که کی‌روش حق دارد ناراحت و عصبی باشد اما تاکید می‌کند که خیالش راحت است و نگرانی بابت آینده تیم ملی ندارد.

علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره سفرش به مالزی اظهار داشت: کمیته‌های مختلفی در کنفدراسیون مختلف فوتبال آسیا داریم و ما در چند کمیته آن عضو هستیم و باید در جلسات آن شرکت کنیم. کمیته امور مالی، کمیته فنی و کمیته توسعه از جمله این کمیته‌ها هستند که جلسات بسیار خوبی با اعضای آن برگزار کردیم.

وی ادامه داد: با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه‌ای برگزار کردیم و از او خواستیم کشورهای آسیای مرکزی با محوریت ایران به صورت مستقل به فعالیتشان ادامه دهند. درخواست ما این بود که ایران به همراه کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و افغانستان 6 کشوری باشند که چون از لحاظ فرهنگی و سایر موارد به هم نزدیکند با محوریت ایران کار را پیش ببرند و از کشورهایی نظیر هند و پاکستان جدا شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این موضوع مورد استقبال و موافقت اولیه شیخ سلمان قرار گفت و مقرر شد کار را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کنیم.

کفاشیان عنوان کرد: جلسه‌ای هم با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کردیم و خواستار دریافت پول‌هایمان شدیم. وزارت امور خارجه نیز همکاری‌هایی با ما انجام داده و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

وی گفت: در کمیته توسعه هم مقرر شد 6،7 هزار توپ برای رشته‌های پایه و توزیع بین‌ مدارس فوتبال به ما داده شود تا در این بخش نیز سرمایه‌گذاری خوبی صورت گیرد. از شیخ سلمان نیز دعوت کردیم که تابستان به تهران بیاید.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که برای میزبانی جام ملت‌ها در سال 2019 رایزنی کرده گفت: این کار را انجام دادم و شیخ سلمان نیز نظرش روی فوتبال ایران مثبت است. او می‌گفت ایران پیشرفت زیادی کرده و رتبه اول را دارد. در نظر داریم با ادامه رایزنی میزبانی جام ملت‌ها را کسب کنیم.

کفاشیان در بخش دیگری از گفت‌وگو با تسنیم درباره برگزاری اردوی تیم ملی با 10 بازیکن در آفریقای‌جنوبی گفت: کی‌روش تصمیم گرفت که با همان تعداد بازیکنانی که در اختیار دارد به اردوی آفریقای‌جنوبی برود چرا که به  هر حال باید کار از یک جایی آغاز می‌شد. باشگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه با تیم ملی انجام ندادند و اگر می‌خواستند به تیم ملی بازیکن ندهند باید به صورت کتبی به ما اعلام می‌کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به عدم همکاری باشگاه‌ها برای برپایی اردوی تیم ملی در آینده نیز فدراسیون فوتبال تعامل و همکاری کمتری با این باشگاه‌ها خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مشکلات بوجود آمده نشان دهنده عدم هماهنگی بین کادر فنی تیم‌های باشگاهی و تیم ملی بود که نتوانستند ارتباط خوبی ایجاد کنند. کی‌روش خواسته بود بازیکنان به اردوی تیم ملی بیایند اما باشگاه‌ها کمک و همکاری نکردند تا سرمربی تیم ملی با 10 بازیکن تیمش را به اردوی آماده‌سازی ببرد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا این شرایط نگران‌کننده نیست اظهار داشت: نگرانی وجود ندارد و خیالمان راحت است. قرار شد بازیکنان استقلال و تراکتورسازی که از آسیا حذف شده‌اند به زودی به اردوی تیم ملی بپیوندند و پس از آن با حضور سایر بازیکنان اردوی تیم ملی کامل خواهد شد، بنابراین نگرانی وجود ندارد.

وی درباره اینکه آیا با باشگاه سپاهان توافقی برای ماندن بازیکنان این تیم در ایران انجام شده، تصریح کرد: توافقی نداشته‌ایم اما چون سپاهان کارش به دیدار آخر کشیده شده می‌تواند از ملی‌پوشان استفاده کند، با این حال اگر نیاز باشد آنها زودتر به اردوی تیم ملی خواهند رفت.

کفاشیان با بیان اینکه به کی‌روش حق می‌دهم که ناراحت و عصبانی باشد گفت: ما به او قول دادیم بازیکنان را در اختیارش بگذاریم اما این اتفاق رخ نداد و او حق دارد که از شرایط بوجود آمده گلایه کند. این نشان می‌دهد که مربیان باشگاهی و تیم ملی نتوانستند ارتباط خوبی با همدیگر برقرار کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا با باشگاه‌هایی که به تیم ملی بازیکنان ندادند برخورد می‌شود یا خیر خاطرنشان کرد: این موارد را بررسی می‌کنیم و همانطور که می‌دانید مسئولان استقلال و سپاهان به کمیته انضباطی دعوت شده‌اند. باید این موضوع مورد برررسی قرار گیرد و در صورت لزوم برخورد خواهد شد.

کفاشیان در مورد اینکه آیت‌اللهی گفته نتایج بازی‌های فصل آینده استقلال و سپاهان 3 بر صفر به سود حریفانشان اعلام خواهد شد اظهار داشت: اینگونه نیست و چنین چیزی وجود ندارد.

وی با اشاره به مصاحبه‌های کی‌روش و فتح‌الله‌زاده علیه همدیگر گفت: این موارد باید خاتمه پیدا کند و هیچ فردی علیه تیم ملی حرف نزند تا تیم با آرامش به کارش ادامه دهند. آنها نظراتشان را گفتند اما بهتر است به این موارد خاتمه دهند.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: با اضافه شدن بازیکنان به اردوی تیم ملی در چند روز آینده اردو کامل می‌شود و نگرانی خاصی وجود ندارد. بازیکنانی هم که به اردوی تیم ملی نرفتند بیکار نبودند و تمرین و بازی کردند و پس از مدتی به اردوی تیم ملی خواهند پیوست.

کفاشیان در ادامه گفت‌وگو با تسنیم درباره شایعه برکناری نبی از سرپرستی تیم ملی و اینکه کی‌روش گفته او نباید سرپرست باشد تاکید کرد: کی‌روش نمی‌تواند در این باره تصمیم بگیرد و بگوید نبی سرپرست نباشد. این موضوع در حوزه اختیارات ما است و من شایعات بوجود آمده را تکذیب می‌کنم. نیازی به حضور نبی در مقطع کنونی در اردوی تیم ملی نبود چرا که او باید یکسری کارهای هماهنگی را انجام می‌داد.

وی درباره کمک 2.5 میلیارد تومانی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال گفت: اگر این پول نبود ما نمی‌توانستیم اردوها را برگزار کنیم و وزارت ورزش که همواره به ما توجه داشته این بار نیز با کمک به موقع خود به تیم ملی و فدراسیون فوتبال یاری رساند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مشکل بوجود آمده برای وینگادا اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس باید بحث مالیاتی این مربی را حل می‌کرد که این کار را انجام نداده است. اکنون مبلغ بالایی برای این کار باید صرف شود در حالی که اگر زودتر این موضوع حل می‌شد به چنین مشکلات و مبالغ بالایی برخورد نمی‌کردیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه پرسپولیس این مشکل را حل می‌کند یا فدراسیون فوتبال گفت: خودمان باید حل کنیم چرا که پرسپولیس شرایط خوبی ندارد.

 وی درباره اینکه وزیر ورزش اعلام کرد پرسپولیس 60 میلیارد تومان بدهی دارد گفت: این بدهی فقط یک قلم از مشکلات باشگاه پرسپولیس است. ما این حرف را زدیم اما برخی ناراحت شدند. به هر حال این مشکلات نباید برای باشگاه پرسپولیس وجود داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص حذف استقلال از لیگ قهرمانان و قضاوت داور بحرینی دیدار با الشباب گفت: استقلال خیلی خوب بازی کرد و اگر در بازی‌های گذشته اینگونه بازی می‌کرد حتی می‌توانست به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شود. من کارشناس داوری نیستم اما پنالتی الشباب به هیچ‌وجه درست نبود و داور به ناحق برای الشباب پنالتی گرفت.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که اگر استقلال ملی‌پوشانش را به تیم ملی می‌داد آن وقت تکلیف چه می‌شد اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ می‌داد آنها می‌گفتند ملی‌پوشانمان را داده‌ایم و باختیم. با این حال استقلال به ناحق شکست خورد و امیدوارم این تیم در ادامه راه موفق باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon