اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردم بنیان و با ثبات است


اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردم بنیان و با ثبات است

خبرگزاری تسنیم: مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردم بنیان و با ثبات است که وابسته به دولت نیست و اصل ۴۴ قانون اساسی نیز به سمت ایجاد یک اقتصاد با ثبات قدم بر می دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام بیات در همایش تبیین بیانات مقام معظم رهبری که در دانشگاه اراک برگزارشد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد در کشور اظهار کرد: نزدیک به 9 سال است که مقام معظم رهبری مستقیم و غیر مستقیم بحث اقتصاد و ضرورت اهمیت آن را مطرح می کنند.

وی افزود: بحث اقتصادی و ضرورت پرداختن به آن در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا فرهنگ و اقتصاد پایه های اصلی و اساسی یک جامعه را تشکیل می دهند.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به رشد علمی که در کشور وجود دارد گفت: با توجه به اینکه بیش از 10 میلیون دانش آموخته دانشگاهی در کشور حضور دارند باید با سعی و تلاش بیشتر در جهت رشد و توسعه اقتصاد و فرهنگ مقاوم قدم برداریم.

حجت الاسلام بیات تصریح کرد: دانشگاه ها و اساتید دانشگاه و دانشجویان نقش ویژه ای در جهت رشد و توسعه اقتصاد در جامعه دارند به شرطی که اقتصاد در جامعه دانش محور شود و تمام رشته های تحصیلی در دانشگاه نیز با بحث های اقتصادی در ارتباط باشند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در جامعه ایران در شرایط کنونی باید به آن توجه ویژه شود مشکلاتی است که ازدواج فامیلی بر سر راه خانواده ها و زوج ها به وجود می آورد.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به ایجاد معلولیت در نتیجه ازدواج های فامیلی در جامعه گفت: با توجه به اینکه فرهنگ جامعه به ازدواج فامیلی و محسنات این ازدواج مانور زیادی داده باید با فرهنگ سازی در زمینه شناساندن معایب ازدواج فامیلی در جامعه خانواده ها را از مشکلات بعدی آن نجات بدهیم.

حجت الاسلام بیات تصریح کرد: قسمت عمده ای از هزینه های درمانی به سبب درمان معلولیت ازدواج های فامیلی به وجود می آید که با فرهنگ سازی درست در این زمینه می توان از وقوع مشکل و آسیب در خانواده ها و جامعه جلوگیری کرد.

وی افزود: تمام مسئولان و دانشگاهیان باید تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به کار بگیرند و جامعه را در جهت پیشرفت فرهنگی و اقتصادی یاری دهند.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به ضرورت به کارگیری تفکر جهادی در جامعه گفت: در شرایط کنونی باید به تفکر جهادی دوران دفاع مقدس دست پیدا کنیم و با بهره گیری از آن راه های نفوذ رخنه های فرهنگی که سبب کندی پیشرفت فرهنگ در کشور می شود را بگیریم.

حجت الاسلام بیات تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، به کارگیری تفکر جهادی در جامعه زمینه را برای جلوگیری از شبهه افکنی در جامعه، تحقیر و تمسخر زبان و قومیت های کشور و ترویج تردید در بین مردم را از بین می برد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon