درگیری بین مخالفان و موافقان برگزاری انتخابات الجزایر

درگیری بین مخالفان و موافقان برگزاری انتخابات الجزایر

خبرگزاری تسنیم: درگیری بین مخالفان و موافقان برگزاری انتخابات در الجزایر، تحلیل روزنامه‌های خارجی از انتخابات الجزایر، درخواست مردم تونس برای محاکمه مجدد سران نظام سابق، جدیدترین تحولات این قاره سیاه به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الیوم‌السابع، برخی اخبار از جدیدترین تحولات آفریقا به شرح زیر است:

شورای امنیت سازمان ملل متحد از گروه‌های مسلح سودان خواست، گفتگوی ملی را بپذیرند

«هایلی مانکریوس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سودان و سودان جنوبی تأکید کرد که وی دعوت شورای امنیت این سازمان و «بان کی مون» دبیر کل مبنی بر قبول دعوت «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان به شرکت در گفتگوی ملی فراگیر در این کشور را به گروه‌های مسلح ابلاغ کرده است.

نماینده سازمان ملل متحد امروز بعد از دیدار با «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان گفت: گفتگوی ملی به مثابه یک فرصت برای همه مردم سودان برای رقابت آزادانه به سوی آینده صلح و دموکراسی در این کشور است.

سازمان ملل متحد: خطر گرسنگی یک ملیون نفر را در سودان جنوبی تهدید می‌کند

«بان کی مون» دبیر‌کل سازمان ملل متحد هشدار داد که خطر گرسنگی حدود یک میلیون نفر را در سودان جنوبی که از چهارماه پیش تاکنون شاهد درگیری بین نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح است، تهدید می‌کند.

این در حالی است که سودان جنوبی اعلام کرد که جنبش التمرد به ریاست «ریاک مشار» معاون سابق « سالوا کر» رئیس‌جمهور سودان جنوبی، شهر نفتی « بنتیو» را به تصرف خود در آورد.

رئیس‌جمهور سودان جنوبی وارد اتپوپی شد

« سالوا کر » رئیس‌جمهور سودان جنوبی امروز پنج شنبه (28 فروردین) وارد آدیس آبابا پایتخت اتیوپی شد. این در حالی است که مدت این سفر معلوم نشده و تلویزیون رسمی اتیوپی جزئیاتی در این خصوص اعلام نکرده است.

دومین نشست بین طرف‌های درگیر در سودان جنوبی، سوم اردیبهشت تحت نظارت گروه توسعه کشورهای شرق آفریقا موسوم به "ایگاد"، در اتیوپی برگزار می‌شود.

آغاز انتخابات ریاست جمهوری الجزائر و درگیری بین مخالفان و موافقان برگزاری انتخابات در این کشور

انتخابات الجزائر که از صبح امروز با رقابت شش نامزد بر سر صندلی ریاست جمهوری آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. این در حالی است که که گزارش‌های رسیده از گوشه و کنار این کشور، از وقوع درگیری بین موافقان و مخالفان برگزاری انتخابات در برخی از مراکز اخذ رأی، حکایت دارد.

در همین چارچوبف ده‌ها تن از جوانان و نیروهای امنیت ملی این کشور در مقابل مرکز اخذ رأی دبستان "خادر محمد" واقع در مرکز شهر سحاریج با هم درگیر شدند.

مخالفان ضمن یورش به این مرکز اخذ رأی صندوق‌های رای‌گیری را تخریب  و مانع از رأی دادن شهروندان شدند.

این در حالی است که حدود 30 تن از نیروهای امنیتی نیز در درگیری‌های شدیدی که از ساعت 5 صبح امروز در منطقه "امشداله" به وقوع پیوست، زخمی شدند.

از سوی دیگر ده‌ها تن از جوانان با قطع جاده ملی شماره 15 در روستای "رافور" در امشداله، مانع عبور خودروهای شهرداری‌ها به منظور انتقال صندوق‌‌های رأی به اماکن مختلف در این منطقه شدند.

روزنامه "لیبراسیون" فرانسه: بوتفلیقه بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات الجزائر دارد

روزنامه فرانسوی "لیبراسیون" در گزارشی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر نوشت که «عبد العزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور کنونی الجزائر علی‌رغم بیماری اش، نسبت به سایر رقبا، بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دارد.

مردم تونس خواستار محاکمه مجدد سران نظام سابق شدند

صدها تن از مردم تونس روز گذشته (27 فروردین) با برگزاری راهپیمایی در مقابل مجلس ملی مؤسسان تونس در اعتراض به کاهش احکام مجازات مقامات امنیتی بلندپایه متهم به کشتار معترضان در انقلاب این کشور، خواستار محاکمه مجدد آنها شدند.

این در حالی است که برخی از وکلای تونسی اعلام کردند که به موجب احکامی که به تازگی علیه مقامات نظام «زین العابدین بن علی» دیکتاتور مخلوع الجزائر صادر شده است، برخی از آن‌ها از جمله «رفیق بلحاج قاسم» وزیر کشور بن علی و «علی السریای» رئیس امنیت ریاست جمهوری، آزاد خواهند شد.

وقوع انفجار در یکی از مقرهای گروه "انصار الشریعه" در بنغازی

صبح امروز پنج شنبه (28 فروردین) یک انفجار بزرگ در یکی از مقرهای گروه "انصار الشریعه" در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی به وقوع پیوست.

در پی این انفجار، ساختمان مقر این گروه به طور کامل تخریب شد.

این در حالی است که یک مقام امنیتی و شاهدان عینی احتمال دادند که این انفجار بر اثر بمباران یک هواپیمای بدون سرنشین به وقوع پیوسته باشد.

نماینده لیبی در سازمان ملل متحد: برخی از نمایندگان کسانی که سفیر اردن را ربوده اند می‌شناسند

«ابراهیم الدباشی» نماینده لیبی در سازمان ملل متحد گفت: وی مطمئن است که برخی از افراد در کنفرانس ملی عمومی لیبی (پارلمان) ربایندگان «فواز العیطان» سفیر اردن را می‌شناسند و با آن‌ها همکاری می‌کنند.

وزیر خارجه سودان جنوبی: هیچ بحرانی بین خارطوم و جوبا وجود ندارد

«برنابا بنیامین» وزیرخارجه سودان جنوبی، بر عدم وجود بحران در روابط بین خارطوم و جوبا تأکید کرد، و روابط بین دو کشور را خوب ارزیابی کرد. وی در گفتگو با روزنامه "الیوم التالی" چاپ خارطوم گفت: کشورش هیچ مدرکی دال بر دست داشتن خارطوم در خصوص آموزش شورشیان جنوب در خاک سودان ندارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان