هنوز در مورد سرنوشت دانایی‌فر نمی‌توان اظهار نظر قطعی داشت


هنوز در مورد سرنوشت دانایی‌فر نمی‌توان اظهار نظر قطعی داشت

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آخرین وضعیت "جمشید‌ دانایی‌فر" مرزبان ربوده شده ایرانی از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل، گفت: هنوز نمی‌توان در مورد سرونوشت دانایی‌فر، اظهار نظر قطعی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسماعیل کوثری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: پرونده هسته‌ای بعد از توافقات اولیه با 5+1، هم‌اکنون زیر نظر شورای عالی امنیت ملی است و با تائید مقام معظم رهبری دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در برخورد دوگانه در قبال مسائل هسته‌ای و توافقات ژنو نشان‌داد که خود را فراتر از قانون می‌داند، افزود: متأسفانه توافقات ژنو یک‌طرفه عملیاتی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اظهارات مقام‌های آمریکایی در قبال عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی، تاکید کرد: هر زمانی که کشوری سفیر خود در سازمان ملل را معرفی می‌کند، آمریکایی‌ها دخالت کرده و برای سازمان ملل تصمیم می‌گیرند.

کوثری با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها توسط دولت یازدهم، تصریح کرد: عملکرد دولت در اجرای این طرح، قابل بحث است و برخی اقدامات آن در حوزه اقتصادی مانند توزیع سبد کالا عجولانه بود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم، التهاباتی که در دولت دهم در حوزه اقتصادی انجام شده بود را روبه آرامش برده است، اظهار کرد: استفاده از نظر مراجع برای عدم نام‌نویسی مردم در ثبت‌نام یارانه نقدی کار اشتباهی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آخرین وضعیت مرزبان ربوده شده، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون محسنی‌ثانی، رئیس کمیته امنیتی مجلس مسئول پرونده آخرین مرزبان ربوده شده که باید با سفر به مناطق مرزی سیستان، مسائل را دنبال کنند.

کوثری اظهار کرد: هنوز نمی‌توان در مورد سرونوشت دانایی‌فر، اظهار نظر قطعی انجام داد.

وی به جلسات مستمر با مقامات پاکستانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه مرز‌های پاکستان به ایران از سوی کشور همسایه رها شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان ایران اسلامی هزینه‌های زیادی در مرزها کرده و بخشی از این مناطق نیز به سپاه واگذار شده است، تاکید کرد: مرزها توسط پاسگاه‌ها و رادارها کنترل می‌شود.

کوثری با اشاره به دیدار وزیر ارشاد با یکی از سران فتنه 88، اظهار کرد: نمایندگان مجلس به وزیر ارشاد در این رابطه کارت زرد داده و نباید اینگونه دیدارها تکرار شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5، اظهار کرد:  مذاکرات هسته‌ای در دولت دهم درخواست و آغاز شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت دهم از طریق وزیر خارجه دوبار جلسه با عمانی‌ها داشت، افزود: جلیلی هم با 1+5 جلساتی داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم مذاکره را علنی‌تر کرد، گفت: توافقی با 1+5 انجام شد که اخبار آن از مسیر رسانه ها منتشر شد ولی از طریق مراجع رسمی در اختیار نمایندگان و مردم قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه چهارمیلیارد و 200میلیون دلار باید آمریکایی‌ها به ما بدهند که متعلق به خود ماست، خاطرنشان کرد: این پول‌ها برای ملت بود و 400 میلیون دلار هم باید طبق توافق به دانشجویان اختصاص یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه توافقنامه مورد نقض نمایندگان مجلس است، گفت: تیم مذاکره کننده جواب قانع کننده‌ای برای ما نداشت.

کوثری با بیان اینکه بر اساس فرامین مقام معظم رهبری از  مذاکرات دولت حمایت کردیم، تصریح کرد: دولت مدعی است توافقنامه را به لاریجانی داده ولی به دست نمایندگان چیزی نرسیده است.

وی با اشاره به خطاب خواندن منتقدان توسط رئیس جمهور به عنوان بی‌سواد، گفت: در این رابطه 13 نماینده نامه نوشتیم و به ضرغامی گفتیم که ما کم‌سوادها آماده مناظره هستیم، همچنین 130 نفر از نمایندگان هم سه روز قبل اقدام به این کار کردند و خواستار روشن شدن بندهای توافق ژنو بودند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon