۴۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری در اردبیل اجرا شده است


4500 کیلومتر فیبر نوری در اردبیل اجرا شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: تا کنون در اجرای شبکه فیبر نوری به صورت میدانی در مناطق مختلف استان اردبیل بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل اجرا شده و این فرایند همچنان ادامه دارد.

یاور محمد حسینی در گفت وگو با خبرنگارتسنیم در اردبیل، با اشاره به عملکرد 170 کیلومتری اجرای فیبر نوری در یک سال اخیر به نسبت سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر چهار گوشه استان اردبیل به صورت شبکه به هم پیوسته قابل اطمینان از زیرساخت فیبر نوری بهرهمند شده و مشکل خاصی را درتامین این زیر ساخت مخابراتی مشاهده نمی کنیم .

وی گفت: در کنار این امر سایت BTSراه اندازی شده دو برابر افزایش  یافته به طوریکه هم اکنون 420 سایت پشتیبان تلفن همراه در استان اردبیل فعال است.

وی تعداد تلفن مشغول به کار این استان را در حال حاضر بالغ بر 400 هزار تلفن منصوبه بیان کرد و گفت:دریک سال گذشته بیش از ده هزار تلفن خانگی واگذار شده که با توجه به وضعیت موجود استقبال از تلفن ثابت به نسبت دیگر امکانات ارائه شده مخابراتی از وضعیت کاهنده ای برخوردار است.

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت را در استان 31.9بیان کرد وافزود: در استان اردبیل تاکنون 850 هزار تلفن همراه واگذار شده که ضریب نفوذ آن 67.4است.

وی تصریح کرد: 100 درصد روستاهای استان اردبیل دارای تلفن خانگی هستند و ما حتی درمناطق عشایری تلفن خانگی واگذار کردیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد وآماده هستیم در کمتر از 24 ساعت تلفن ثابت را واگذار کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل تشریح کرد: در حال حاضر دراستان اردبیل بیش از 61 هزار مشترک اینترنت پرسرعت داریم به‌طوریکه واگذاری اینترنت پر ساعت با توجه به تامین زیر ساخت های مورد نیاز در این استان از استقبال خوبی روبه روشده است.

وی تعداد شهرهای دارای امکانات دیتا را 26 شهر بیان کرد و گفت: با توجه به تامین زیرساخت های لازم ضریب نفوذ کاربران اینترنت در این استان 55 است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon