آرشیو دیجیتالی رسانه در اردبیل راه اندازی شد


آرشیو دیجیتالی رسانه در اردبیل راه اندازی شد

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی و توسعه فناوری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: برای نخستین بار در بین استان های کشور آرشیو دیجیتالی رسانه با پیشرفته ترین تجهیزات در صدا و سیمای مرکز اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی عسگری در مراسم افتتاح طرح های فنی صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: رسانه ملی رسالت سنگینی را در سال اقتصاد و فرهنگ در تحقق اهداف فرهنگی نظام اسلامی بر عهده دارد که اگر مسئولان امر برنامه ریزی صحیحی را در نشر و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی از طریق رسانه ملی انجام ندهند توفیقی بدست نمی آوریم.

وی گفت: بهتر است در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری که انتظارات مطلوب از تحول در حوزه فرهنگی دارند، بکوشیم تا با همکاری همه دستگاه های فرهنگی آسیب های این حوزه به ویژه نگرانی از بابت ابتذال و انحراف در این بخش از بین رفته وجای آن را مبانی دینی و ارزشی فرا بگیرد.

عسگری تصریح کرد: برای نخستین بار در سطح کشور آرشیو دیجیتالی رسانه در استان اردبیل با پیشرفته ترین تجهیزات راه اندازی شده و ما در مناطق مرزی در تلاش هستیم تا این مجموعه توسعه پیدا کند.

معاون رسانه ملی با بیان اینکه راه اندازی ایستگاه خروسلو در این استان سبب شده است تا پوشش 90 درصدی در شمال استان اردبیل در دریافت شبکه دیجیتال امکان پذیر شود، افزود: تلاش ما بر این است تا کیفیت شبکه های استانی ارتقا یافته و در همه استان های کشور پوشش شبکه دیجیتال افزون تر شود.

وی بیان کرد: در کنار این امر ما شاهد افتتاح سیستم اتوماسیون پیشرفته صدا و سیمای مرکز اردبیل و استودیو پیشرفته توسعه و تقویت برنامه های شبکه دیجیتال بودیم تا از طریق این فرایند تولید برنامه ها و تقویت شبکه های یاد شده مورد توجه و تقویت قرار گیرد.

عسگری تشریح کرد: هم اکنون 82 درصد جمعیت کشور زیر پوشش سامانه دیجیتال رسانه ملی هستند و نیز کار نصب و راه انداری 900 ایستگاه پوششی در این زمینه در حال انجام است.

معاون سازمان صدا و سیما اظهار کرد: سعی و کوشش ما بر این است تا در تمامی استان های کشور به ویژه استان های مرزی پوشش شبکه های دیجیتالی افزایش یافته و مردم به راحتی بتوانند از برنامه های این 20 شبکه استفاده کنند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon