معترضان شرق اوکراین ساختمان رادیو و تلویزیون را محاصره کردند


معترضان شرق اوکراین ساختمان رادیو و تلویزیون را محاصره کردند

خبرگزاری تسنیم: معترضان روس‌تبار ساکن شرق اوکراین امروز ساختمان رادیو و تلویزیون شهر اسلاویانسک را در حالی محاصره و کنترل آن را در دست گرفتند که هم‌زمان مذاکره چهارجانبه روسیه، اوکراین، اتحادیه اروپا و آمریکا در ژنو آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، معترضان روس‌تبار ساکن جنوب شرق اوکراین، ساختمان رادیو و تلویزیون در شهر اسلاویانسک، واقع در جنوب شرق این کشور را در محاصره خود قرار دادند. این در شرایطی است که روز پنج‌شنبه دیپلمات‌های روسیه، اوکراین و کشورهای غربی در ژنو درباره تحولات اوکراین مذاکره می‌کنند.

روز گذشته نیز منابع خبری گزارش داده بودند که شش ستون از نفربرهای زرهی اوکراین در شهر اسلاویانسک به دست جدایی‌طلبان حامی روسیه افتاد.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که ستون خودروهای زرهی با کمک مأموران روس گرفته شد و کیف تأکید می‌کند صدها نفر از نیروهای روسیه با عبور از مرز اوکراین وارد کشور شده‌اند و مشغول مدیریت و آموزش روشهای مبارزه به تجزیه‌طلبان هستند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین امروز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی حضور نیروهای روس در شرق اوکراین را تکذیب کرد و گفت: ادعای اینکه نیروهای روس در شرق اوکراین سرگرم عملیات هستند "بیهوده" است و همه آنهایی که اعتراض می‌کنند شهروندان محلی هستند اما در شرق اوکراین هیچ نیروی روس وجود ندارد و همگی شهروندان این مناطق هستند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان