پیشتازی "بوتفلیقه" در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر


پیشتازی "بوتفلیقه" در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

خبرگزاری تسنیم: نتایج اولیه شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری الجزایر از پیشتازی بوتفلیقه، رئیس جمهور کنونی این کشور در استان های معسکر، باتنه، تیسمسیلت،الجلفه، الشاویه و غرادیه حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، نتایج اولیه شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری الجزایر حاکی از پیشی گرفتن بوتفلیقه، رئیس جمهور کنونی این کشور در استان های معسکر، باتنه، تیسمسیلت و الجلفه است.

بر اساس شمارش اولیه آراء انتخابات ریاست جمهوری الجزایر عبدالعزیز بوتفلیقه در استان های غرادیه و الشاویه نیز بیشترین آرا را کسب کرد این در حالی است که استان الشاویه زادگاه بن فلیس رقیب اصلی بوتفلیقه است.

بوتفلیقه که از کهولت سن و بیماری‌های مرتبط با آن رنج می‌برد، برای چهارمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شده که این امر با اعتراض مخالفان دولت رو به رو شده است. وی دیروز با صندلی چرخدار در حوزه اخذ رای حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

علی بن فلیس، نخست وزیر سابق الجزایر و اصلی ‌ترین رقیب بوتفلیقه در رقابت‌های انتخاباتی با متهم کردن نزدیکان بوتفلیقه به تقلب پیش از آغاز روند انتخابات، تاکید کرد که در هر صورت وی پیروز انتخابات خواهد بود.

بن فلیس هشدار داد که در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد "جوانان الجزایر" دیگر تحمل استبداد و دوری از دموکراسی را نخواهند داشت و واکنش نشان می‌دهند.

بن فلیس ادامه داد: یقینا در روند برگزاری انتخابات و آمادگی برای اجرای آن تقلب‌هایی صورت گرفته و گرنه ممکن نبوده که بوتفلیقه ظرف دو روز چهار میلیون امضاء جمع کند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان