هزینه ۲۵ میلیارد دلاری عربستان برای سقوط حکومت سوریه


هزینه 25 میلیارد دلاری عربستان برای سقوط حکومت سوریه

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دشمنان طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده قصد براندازی نظام سوریه در مدت ۲ماه را داشتند، گفت: "دفاع وطنی" که بسیج مردمی سوریه است، مانع تحقق نقشه تروریست‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسماعیل کوثری شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای خیابان شهید رجایی، شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) با اعتقاد به مبانی اسلام و قیام عاشورا انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در سن 77 سالگی و با دست خالی کاری را انجام داد که سبب شگفتی سیاستمداران دنیا شد، افزود: امام خمینی(ره) سیاست خود را برگرفته از نهضت امام حسین(ع) اعلام کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امام(ره) همواره به فدرت لایزال الهی تاکید داشت، گفت: توحید و بیان معارف معصومین(ع) سبب شد که دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی صف بکشند.

کوثری تاکید کرد: دشمنان نه تنها برای مقابله با ایران اسلامی بلکه برای از بین بردن اساس اسلام همه توان خود را به‌کار گرفتند ولی با همت جوانان و مردم غیور و مسلمان ایران به نتیجه‌ای نرسیدند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های امام خمینی(ره) در مورد فروپاشی مکتب کمونیست و نظام سرمایه‌دار محقق شد، تصریح کرد: دشمن از ابتدای انقلاب همواره با تهاجم نظامی و فرهنگی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ایران است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس یکه و تنها در مقابل همه دنیای استکبار ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: میدان نبرد جنگ تحمیلی، میدان معنویت و عاشقان خدا بود و رزمندگان گوش به فرمان امام(ره) به میدان آمدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس در مقابل دشمن تا دندان مسلح با صداقت و خالصانه به مبارزه پرداختند.

کوثری، عاشورا را به‌عنوان الگوی جوانان رزمنده در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تفکر امام حسین(ع) که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است، دفاع هشت‌ساله را به پیروزی رساند.

وی به راز و نیاز رزمندگان در شب‌های عملیات اشاره و بیان کرد: روحیه فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی جوانان دشمنان اسلام را می‌ترساند.

کوثری با بیان اینکه جنگ فی‌نفسه کار خوبی نیست ولی مبارزه هشت‌ساله ایران، دفاع مقدس بود و دفاع در دین ما واجب است، گفت: مطمنا اگر بار دیگر چنین اتفاقی بیافتد، جوانان در صحنه مانند سال‌های گذشته به میدان می‌آیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به جنگ آمریکا و عراق اشاره و تاکید کرد: آمریکا به عراق حمله می‌کند ولی نمی‌تواند در آنجا بماند زیرا فرهنگ جهاد، شهادت و ایثارگری در آنها وجود ندارد.

وی به طرح‌ریزی دشمنان برای سرنگونی حکومت سوریه در طول 2ماه اشاره و تصریح کرد: دشمن از هلال شیعی ایران، عراق و سوریه ترسید و برای همین به دنبال قطع ارتباط بین این سه کشور شد.

کوثری با بیان اینکه مقام معظم رهبری اصلاً قبول ندارند که نیرویی از ایران به سوریه اعزام شود، گفت: رهبری معتقد هستند که باید مردم خود سوریه در مقابل تروریست‌ها مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه "دفاع وطنی" که بسیج مردمی سوریه است، مانع تحقق نقشه تروریست‌ها شد، بیان کرد: این بسیج با الگوبرداری از بسیج مردمی جمهوری اسلامی ایران در سوریه تشکیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در ابتدای جنگ سوریه اشاره کرد و گفت: رهبری پیش‌بینی کرده بودند که سوریه و بشار اسد ماندگار می‌ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس، به انجام انقلاب رنگی در اوکراین اشاره و تاکید کرد: روسیه در مقابل این اتفاق ایستاد و نگذاشت به هدف انقلاب رنگی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به هزینه 25 میلیارد دلاری عربستان برای سقوط حکومت سوریه، تصریح کرد: عربستان به دنبال برقراری اسلام آمریکایی مدنظر انگلیس، آمریکا و اروپا در منطقه است.

کوثری با بیان اینکه آمریکا تا 10 سال دیگر عملیات نظامی در هیچ کشوری انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: الان هم امریکا نیرویی به سوریه نفرستاده بلکه تروریست‌ها را پوشش نظامی و مالی می‌دهد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon