حرکت قطارهای زنجان - مشهد روزانه شد


حرکت قطارهای زنجان - مشهد روزانه شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور گفت: با اضافه شدن یک قطار جدید به ناوگان قطار شمال غرب حرکت قطارهای زنجان – مشهد از ۳۰ فروردین ماه روزانه انجام می‌شود و مردم زنجان به خواسته دیرینه خود مبنی بر حرکت روزانه قطار زنجان – مشهد می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمدرضا قربانی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران از واگذاری قطار جدید به زنجان خبر داد و اظهار کرد: قطار جدیدی که به شبکه سراسری پیوسته است دارای 7 سالن بوده که هر سالن ظرفیت 54 مسافر را دارد و ظرفیت کل قطار در هر سفر 378 مسافر است.

وی درباره ساعت حرکت قطار – مشهد که از 30 فروردین امسال به صورت روزانه خواهد بود، تصریح کرد: این قطار ساعت 21:35 از مشهد حرکت کرده و ساعت ورود آن به زنجان 14:40 است.

مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور ساعت حرکت این قطار از زنجان را 16:55 و ساعت ورود به مشهد را 9:20 صبح اعلام کرد.

وی اضافه شدن 3 الی 4 سالن را در آینده نه چندان دور از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای قطار زنجان – مشهد برای خدمات دهی بهتر به مسافرین اعلام کرد.

قربانی از جایگزینی قطار 2 طبقه با سرعت 140 کیلومتر در ساعت با قطار 2 طبقه‌ای معمولی موجود خبر داد و افزود: در صورت تکمیل شدن ظرفیت این قطار‌، قطار جدید با ظرفیت جابه‌جایی 700 نفر در هر سفر ، به صورت آزمایشی از تهران به زنجان حرکت می‌کند و در صورتی که از نظر فنی مشکلی نداشته باشد جایگزین قطار قبلی می‌شود.

وی تصریح کرد: محور شمال غرب کشور از نظر حمل مسافر رتبه دوم کشوری را دارد و سالیانه 4 میلیون مسافر توسط محورهای شمال غرب جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور خاطر نشان کرد: برای احداث هر یک از وضوخانه و نمازخانه های سرچم و نیک پی اعتبار 8 میلیارد ریال امسال در نظر گرفته شده است.

وی افزایش طول سکوهای مسافربری ایستگاه زنجان، تاکستان، خرمدره و تبدیل گذرگاه‌های همسطح به غیر همسطح را از جمله برنامه‌های سال 93 عنوان کرد.

قربانی قیمت بلیط رفت و برگشت قطار درجه 1، برای هر فرد را 106 هزار و 300 تومان و قیمت بلیط رفت و برگشت قطار درجه 2، برای هر فرد را 44 هزار تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon