گام‌هایی را برای آزادسازی ۴۵۰ میلیون دلار دارایی ایران برداشتیم

گام‌هایی را برای آزادسازی 450 میلیون دلار دارایی ایران برداشتیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در پی عمل ایران به تعهداتش در چارچوب توافق هسته ای ژنو، دولت آمریکا نیز گام هایی را برای آزاد کردن ۴۵۰ میلیون دلار دارایی بلوکه شده ایران برداشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در پی عمل ایران به تعهداتش در چارچوب توافق هسته ای ژنو، دولت آمریکا نیز گام هایی را برای آزاد کردن 450 میلیون دلار دارایی بلوکه شده ایران برداشته است.

ماری هارف افزود: «همه طرف ها به تعهدات خود در چارچوب توافق ژنو عمل کرده اند. همچنانکه ایران در راستای این توافق حرکت می کند کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، چین، روسیه،‌ انگلیس و اتحادیه اروپا نیز به اجرای تعهدات خود در چار چوب این توافق ادامه می دهند».

وی در ادامه گفت: وزارت خزانه داری آمریکا بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و در راستای تعهدات آمریکا در چارچوب توافق هسته ای گام های لازم برای آزاد کردن 450 میلیون دلار دارایی بلوکه شده ایران بر اساس توافق هسته ای را برداشته است.

به گزارش تسنیم، بر اساس توافق هسته ای ژنو، کشورهای غربی متعهد شده اند طی 8 مرحله 4.2 میلیارد دلار از دارایی های محدود شده ایران در بانک های خارجی را در دسترس این کشور قرار دهند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه