حضور نمایندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت،‌ توکیو،‌ الجزایر، کویت و افغانستان در تهران


حضور نمایندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت،‌ توکیو،‌ الجزایر، کویت و افغانستان در تهران

خبرگزاری تسنیم: نمایشگاه کتاب تهران در بیست و هفتمین دوره شاهد حضور غرفه‌های نمایشگاه کتاب فرانکفورت،‌ توکیو،‌ الجزایر،‌ کویت و افغانستان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 117 ناشر خارجی شامل 55 ناشر کتب لاتین و 62 ناشر کتب عربی، ثبت‌نام کرده‌اند. هم‌چنین ناشرانی از آلمان و ترکیه نیز به‌صورت مستقیم برای حضور در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند. در بخش کشورها نیز انجمن‌های دوستی ایران با برخی کشورها حضور خواهند داشت.

هم‌چنین در این دوره نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب فرانکفورت،‌ نمایشگاه کتاب توکیو،‌ الجزایر،‌ کویت و افغانستان نیز حضور داشته و به عرضه برترین آثار کشورهای خود می‌پردازند. اما این دوره غائبانی نیز در بخش نمایشگاه‌ها دارد،‌ نمایشگاه کتاب لندن‌، پاریس و بولونیا در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران حضور ندارند.

این در حالی است که طی 3 سال اخیر حضور ناشران خارجی به‌صورت مستقیم در نمایشگاه کتاب تهران کاهش قابل توجهی داشته است،‌ تحریم‌ها و بدهی ناشران خارجی مهمترین دلیل این کاهش حضور بوده است،‌ بدهی ناشران بیست و چهارمین و بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران یکی از دغدغه‌های مهم 3 سال اخیر است که به‌دلیل تحریم‌های بانکی هنوز بخشی از آن پرداخت نشده باقی مانده است. این بدهی این روزها تا مرز پرداخت شدن پیش رفته است اما به‌دلیل عدم تفاهم بانک مرکزی و بانک ملت اجرایی نشده است.

پرداخت بدهی ناشران خارجی می‌تواند بخشی از اعتبار از دست رفته نمایشگاه کتاب تهران در بعد بین‌الملل را به آن بارگرداند و نوعی سرمایه‌گذاری برای حضور مؤثرتر ناشران خارجی از دوره‌های آینده باشد،‌ چرا که در این دوره نمایشگاه کتاب تهران برخی از ناشران خارجی به‌دلیل پرداخت نشدن بدهی‌ها از ارائه تازه‌ترین آثار خود خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران