سازمان عفو بین الملل فشار آل‌خلیفه بر نماینده آیت الله سیستانی را محکوم کرد

سازمان عفو بین الملل فشار آل‌خلیفه بر نماینده آیت الله سیستانی را محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم: سازمان عفو بین الملل فشار آل‌خلیفه بر آیت الله "حسین نجاتی" نماینده آیت الله سیستانی در بحرین برای خروج وی از این کشور را محکوم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرآه البحرین،‌ سازمان عفو بین الملل درخصوص ضرب الاجل 48 ساعته رژیم آل‌خلیفه به "آیت حسین الله نجاتی" برای خروج از این کشور اعلام کرد که دولت بحرین باید به حملات خود علیه آیت الله نجاتی که با قصد ایجاد رعب و وحشت صورت می‌گیرد، پایان دهد.

این سازمان همچنین گزارش داد که مقامات بحرینی به آیت الله نجاتی 48 ساعت مهلت داده بودند تا وی از این کشور خارج شود و او را تهدید کرده‌ بودند که در صورت عدم خروج، خانواده وی آسیب خواهند دید.

همچنین این سازمان افزود که مهلت داده شده به آیت الله نجاتی برای خروج از بحرین روز پنجشنبه به پایان رسیده است و نیروهای امنیتی پس از آن بلافاصله با وی تماس گرفته و به او گفته‌اند:‌ بهای تصمیمت را خواهی پرداخت ، هنگامی که تو را تبعید کنند شناسنامه تو نیز باطل خواهد شد.

"سعید بومدوحه" معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که حمله به آیت الله حسین نجاتی به واسطه وارد آوردن فشار،  تهدید و ایجاد رعب و وحشت غیر قابل قبول بوده و باید فورا متوقف شود.

وی همچنین تاکید کرد که باطل کردن شناسنامه‌ی آیت الله نجاتی و 30 تن دیگر در سال 2012 امری فراتر از تلاش برای خاموش کردن صدای مخالفان دولت بوده و این روند باید فورا متوقف شود.

پیش از این جمعیت اسلامی الوفاق بحرین اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه "آیت‌الله حسین نجاتی" نماینده آیت‌الله سیستانی را تهدید و به وی اعلام کرده‌اند که باید حداکثر در مدت 48 ساعت بحرین را ترک کند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان