توسعه کیفی و تربیت نیروی متخصص، اولویت مراکز آموزشی آستان قدس

توسعه کیفی و تربیت نیروی متخصص، اولویت مراکز آموزشی آستان قدس

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی با مدیریتی قوی و اسلامی نشات گرفته از مبانی اسلام، تربیت نیروی متخصص را در اولویت مراکز آموزشی خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سعید عبدالحسینی در جمع اعضای هئیت امناء و اساتید دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ضمن تبریک فرارسیدن خجسته ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرای اطهر(س)، فخر و دردانه خلقت، الگوی مطلق عشق به ولایت و پیروی مطلق از ولایت و بهترین الگو برای مسلمانان واقعی و انسانهای آزاده هستند.

وی با اشاره به فرمایشات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در مقوله فرهنگ بیان کرد: معظم‌له از سال‌ها پیش درباره اهمیت مقوله فرهنگ و تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن تذکرات و هشدارهای فراوان داده‌اند و در سخنرانی نوروزی حرم مطهر رضوی نیز به وضوح درباره اهمیت بحث فرهنگ تاکید کردند و این مساله به دغدغه‌ای برای ایشان تبدیل شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی با مدیریتی قوی و اسلامی نشات گرفته از مبانی اسلام و تعالیم اهل بیت(ع) و هدایت آیت الله واعظ طبسی، کار فرهنگی زیربنایی و مستحکم را همواره اولویت خود قرار داده است.

وی با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم کار کیفی و پرهیز از شعارگرایی گفت: بیمارستان فوق تخصصی رضوی که با یک فرهنگ اعتقادی و زیربنای قوی و مستحکم به یکی از بیمارستان‌های مطرح دنیا تبدیل شده و استاندارد بین المللی کانادا را دریافت کرده، نتیجه همت آستان قدس رضوی با تکیه بر یک زیربنای غنی و فناناپذیر اعتقادی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: زیربناهای یک فرهنگ از دانشگاه‌ها غنی می‌شود زیرا دانشگاه‌ها متخصصین دیندار را تربیت می‌کنند تا با قدم برداشتن در مسیر انسانیت، مراکز درمانی، فرهنگی و خدماتی برتر بسازند.

عبدالحسینی گفت: توسعه کیفی مبتنی بر تربیت نیروی متخصص، تولید علم و ارائه خدمات آموزشی باید در اولویت برنامه های دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) قرار بگیرد و سطح رفاه اساتید نیز باید ارتقاء یابد تا بتوان با نگرش سازنده و عزم قوی به توسعه علمی و آموزشی دست یافت.

وی خطاب به اساتید و دانشجویان دانشگاه گفت: دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به سبب انتسابش به عالم آل محمد(ص) باید نمونه‌ بارز دانشگاهی اسلامی و تخصصی باشد و اساتید و دانشجویان این دانشگاه نیز باید نماد شاخص استاد و دانشجوی متعهد و متخصص باشند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: خودباوری دینی و کار زیربنایی و اصولی این موفقیت‌ها را به ارمغان خواهد آورد و باید رسانه‌ها، جراید و صداوسیما در این زمینه کار کنند و عامل اصلی توسعه کشور که فرهنگ شیعی ماست را تبیین کنند.

وی بیان کرد: آیت الله واعظ طبسی که فردی مکتبی و ولایی هستند مدیریت بی نظیری تاکنون داشته‌اند و همواره بر ارتقای کیفی اقدامات و دست یافتن بخش‌های مختلف این نهاد به بالاترین درجات و مقامات در عرصه بین المللی تاکید کرده اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تولیت عظمای آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه هستند و دستوراشان واجب قانونی و شرعی است لذا دست اندرکاران حوزه‌های مختلف اقتصادی، آموزشی و فرهنگی این نهاد باید به فرمایشات ایشان به صورت کامل جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon