اعزام قاریان و حافظان به خارج از کشور با برنامه ریزی درست افزایش یابد

اعزام قاریان و حافظان به خارج از کشور با برنامه ریزی درست افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: یک استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم،با بیان این که اعزام قاریان و حافظان داخلی به خارج از کشور باید با برنامه ریزی درست افزایش یابد،گفت: نمایندگان قرآنی ایران می توانند به عنوان الگوهای قرآنی دنیای اسلام معرفی شوند.

علی‌اکبر ملکشاهی نفر اول مسابقات بین المللى قرآن کریم جمهورى اسلامى ایران درسال 74 که ماموریت هاى قرآنى متعددی در خارج از کشور را در کارنامه سوابق خود دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم،درباره آثار و نتایج اعزام قاریان و حافظان قرآن کریم به عرصه‌های بین المللی،اظهار کرد:با توجه به تبلیغات سوئی که علیه شیعه و ایران توسط دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می گیرد و سیاست شیعه ستیزی و ایران ستیزی به عنوان هدفی برای دشمنان نظام شده است،بدون تردید اعزام نمایندگان قرآنی از ایران به نقاط مختلف دنیا این توطئه ها را خنثی می کند.

وی ادامه داد:با توجه به این که قرآن کریم عامل وحدت و پیوند ما با مسلمانان جهان است به هر حال این حضور و تلاوت قاریان ما در عرصه های بین المللی و محافل بزرگ جهانی می‌تواند ضمن خنثی کردن توطئه‌ها سبب تقویت وحدت امت اسلامی شود.

این استاد و داور مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان مبنی بر این که قرآن ایرانی‌ها تحریف شده و متفاوت با قرآن سایر مسلمانان است،گفت:وقتی قاریان و حافظان برجسته ما در محافل و مسابقات بین المللی حضور می‌یابند و تلاوت می‌کنند،دنیا می‌فهمد که قرآن ایرانی‌ها و شیعیان همان است و تفاوتی با قرآن سایر مسلمانان ندارد و این تهمتی بیش نیست.

ملکشاهی تاکید کرد:بنابراین حداقل تاثیری که حضور نمایندگان قرآنی ما در عرصه‌ها و صحنه‌های بین المللی می تواند داشته باشد خنثی کردن توطئه‌هایی است که علیه جمهوری اسلامی و شیعه طراحی شده است.

وی با بیان این که باید حضور قاریان و حافظان قرآن ما در محافل،مسابقات و عرصه های بین المللی پررنگ تر باشد،گفت: اگر تلاوت‌های خوب و زیبا توسط قاریان ما در محافل بیرون از کشور انجام شود، قطعا موجب ارتقاء جایگاه نظام جمهوری اسلامی و عشق و علاقه وافر مسلمانان به کشور و نظام ما می‌شود،گرچه دل‌های مسلمانان با نظام جمهوری اسلامی است اما برخی دولت‌ها با تبلیغات مسموم و سهمگین خود باعث ایجاد این شبهه‌ها و اختلافات می‌شوند.

نفر اول مسابقات بین المللى قرآن کریم جمهورى اسلامى ایران همچنین معتقد است:حضور چهره‌های قرآنی ایران در محفل بین المللی می تواند هم عامل وحدت باشد وهم عامل مودت،ایجاد انس و الفت مسلمانان دیگر با مردم ایران شود.

ملکشاهی در پایان با بیان پیشنهاد خود مبنی بر این که اعزام قاریان و حافظان داخلی به خارج از کشور باید با برنامه ریزی درست افزایش یابد،تصریح کرد:عناوینی که نمایندگان قرآنی ما در این عرصه‌ها کسب می‌کنند و تلاوت‌های خوبی که ارئه می‌دهند می تواند آنها را به عنوان الگوهای قرآنی دنیای اسلام معرفی کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل