داشتن راهبرد در مقابل دشمن بهتر از موضع‌گیری است

داشتن راهبرد در مقابل دشمن بهتر از موضع‌گیری است

خبرگزاری تسنیم:عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه داشتن راهبرد در مقابل دشمن بهتر از موضع‌گیری است گفت: برنامه‌ریزی راهبردی دولت باید به این شکل باشد که نمی‌توان با یک جریانی که از کینه و عداوت قوی برخوردار است رابطه خود را براساس تعامل قرار داد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس،در ارتباط با مواضع مداخله جویانه غرب در مسائل داخلی کشور اظهار کرد: اینکه در برابر سخنان تند اتحادیه اروپا ما نیز سخنان تندی را بیان کنیم درست نیست، مهم این است که راهبرد سیاست ارتباطی خود را با این جریانات وقیح مشخص کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه که باید دولت و وزات امور خارجه تصمیم‌گیری کند و سپس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دنبال کند مشخص کردن مسئله راهبرد و ارتباطات و تعاملات کشور در عرصه سیاست خارجی با سایر کشورها است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: با توجه به اینکه دشمنی‌های غرب با نظام روشن است باید از همین الان تمام رشته‌ها ارتباطی و اتصالی با غرب را قطع کنیم تا نظام و مردم زندگی خود را با وابستگی به دشمن اداره نکنند.

وی در ارتباط با فشارهایی که از سوی آمریکا برای تغییر نماینده ایران در سازمان ملل صورت می‌گیرد، گفت: تغییر نماینده ایران در سازمان ملل در مقابل اصل موضوع کوچک است و تمام این موضوعات حاکی از مسائل پشت پرده است و این پشت پرده قصد براندازی غرب نسبت به این نظام و کشور است و اینکه آنها با تمام وجود به میدان دشمنی آمده‌اند، بنابراین داشتن راهبرد در مقابل دشمن بهتر از موضع‌گیری است.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در ارتباط با تغییر ابوطالبی صاحب نظر خود دولت است و نمی‌توان به دولت تحمیل کرد که چه اقدامی انجام دهد و افرادی که مسئول سیاست خارجی کشور نیستند نمی توانند دولت را در این عرصه تحت فشار قرار دهند، در حقیقت بحث ما در راهبرد قضیه است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: برنامه‌ریزی راهبردی دولت باید به این شکل باشد که نمی‌توان با یک جریانی که از کینه و عداوت قوی برخوردار است رابطه خود را براساس تعامل قرار داد چون این رابطه با دشمن امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon