عزم و اراده ملی کشور را به سوی پویایی و پیشرفت هدایت می‌کند

عزم و اراده ملی کشور را به سوی پویایی و پیشرفت هدایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه میاندوآب گفت: امسال با عزم و اراده ملی می توان اقتصاد و فرهنگ کشور را به سمت و سوی پویایی و پیشرفت هدایت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مدیریت جهادی نیازمند مجاهدت انسان هایی ایثارگر است و همانطور که مدیریت جهادی جوانان کشور در طول هشت سال دفاع مقدس سبب حل مشکلات جامعه شد اکنون نیز این شیوه مدیریتی کاملاً راهگشا است.

وی افزود: خداوند متعال در آیه 105 سوره مبارکه انبیاء ویژگی های یک مدیر را در حکومت اسلامی بیان فرموده است که بر اساس آن زمین را بندگان شایسته خداوند به ارث می برند.

امام جمعه میاندوآب افزود: مدیریت جهادی یعنی اینکه مدیری که بر سر کار می آید، در گام نخست تدیّن داشته و خداشناس، خداباور و صالح باشد و از سوی دیگر برخوردار از صلاحیت کاری و لیاقت و شایستگی باشد تا بتواند در حکومت اسلامی مدیریت موفقی داشته باشد.

وی گفت: مدیریت انفعالی و بی خاصیت دردی را از جامعه دوا نمی کند و اگر مدیری دهن بین باشد و به گفته های اطرافیان عمل کرده و از خود هیچ اراده ای و خلاقیتی نداشته باشد کار مدیریتی به پیش نمی رود.

حسن زاده تصریح کرد: مدیریت جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری این است که مدیران باید پیش از اقدام به عملی، کار کارشناسی انجام داده و پس از آن تعمل و تفکر کنند تا ببینند که فعل و عملی که انجام می دهند آیا پاسخگوی نیاز جامعه هست یا خیر.

امام جمعه میاندوآب بیان کرد: هدف ولی امر مسلمین از فرمایش عزم ملی در مسئله اقتصاد و فرهنگ این است که تمامی آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان باید نقش خود را به خوبی دریافته و بدان عمل کنند.

وی افزود: طوری نباشد که افراد مسئولیت خود را برگردن دیگران انداخته و خود را کنار بکشند چون اگر یک نفر از خود سلب مسئولیت کند، در جامعه تسلسل ایجاد شده و کارها به پیش نمی رود.

امام جمعه میاندوآب گفت: بنابراین امسال با عزم و اراده ملی می توان اقتصاد و فرهنگ کشور را به سمت و سوی پویایی و پیشرفت رهنمون ساخت.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon