مصری الیوم: قطر توافقنامه توقف حمایت از اخوان المسلمین را امضا کرد

مصری الیوم: قطر توافقنامه توقف حمایت از اخوان المسلمین را امضا کرد

خبرگزاری تسنیم: برخی از منابع نزدیک به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از امضای توافقنامه بین قطر و عربستان مبنی بر توقف حمایت از اخوان المسلمین توسط دوحه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المصری الیوم، منابع کویتی از حل قریب‌الوقوع بحران به وجود آمده در روابط قطر با عربستان، بحرین و امارات به دلیل حمایت‌‌های دوحه از اخوان‌المسلمین و دخالت در امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر دادند.

این منابع افزودند: توافقنامه‌ای در این زمینه به امضای وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس رسیده است که به زودی اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر منابع نزدیک به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند: قطر طی امضای یک توافقنامه با عربستان، به متوقف ساختن حمایت‌‌های خود از اخوان‌المسملین، عدم دخالت در امور کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، و دخالت نکردن در امور داخلی مصر متعهد شده است.

«خالد الجار الله» معاون وزارت خارجه کویت نیز اعلام کرد که اختلاف کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که با اقدام اخیر امارات، عربستان و بحرین مبنی بر فراخواندن سفرای خود  از قطر به اوج خود رسیده بود، هم اکنون رو به پایان است.

این در حالی است که «شیخ صباح الخالد الصباح» نخست‌وزیر و وزیرخارجه کویت نیز پیش از این از گشایش قریب‌الوقوع در روابط بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داده بود.

عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و بحرین ماه گذشته سفیران خود را از قطر فراخوانده و این کشور را به مداخله در امور داخلی خود و حمایت از اخوان المسلمین متهم ساختند.

این سه کشور در آن زمان اعلام کردند : دوحه به تعهدی که «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در جریان اجلاس سران در ریاض در سال گذشته در مورد عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،  داده بود، عمل نکرده است.

قطر از حامیان اصلی اخوان المسلمین است و منتقدان سرسخت برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر توسط ارتش این کشور است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان