تروریست ۱۸ ساله انگلیسی در درگیری‌های سوریه کشته شد

تروریست 18 ساله انگلیسی در درگیری‌های سوریه کشته شد

خبرگزاری تسنیم: یک جوان ۱۸ ساله انگلیسی تنها چند هفته پس از رسیدن به سوریه و شرکت در درگیری های داخلی این کشور کشته شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه تلگراف، عبدالله دقایس 18 ساله جوان انگلیسی که عموی وی در زندان گوانتانامو در بازداشت بوده در درگیری های داخلی سوریه جان خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش دقایس چند هفته پیش برای شرکت در جنگ سوریه از شهر برایتون انگلیس وارد سوریه شده بود. اعضای خانواده مرگ وی را تایید کرده اند. خانواده دقایس مدعی هستند که اطلاعی از سفر وی به سوریه نداشته اند.

هنوز زمان دقیق مرگ این جوان انگلیسی روشن نشده است ولی ظاهرا وی اوایل ماه جاری میلادی کشته شده است. وی برادر زاده عمر دقایس است که توسط آمریکا در زندان گوانتانامو از سال 2002 تا 18 دسامبر 2007 میلادی در بازداشت بوده است. عمر دقایس در سال 2002 میلادی در پاکستان دستگیر شد.

عمر دقایس بدون طرح هیچ اتهامی آزاد شد و به شهر برایتون بازگشت. وی هم اکنون وکیل حقوق بشر است. نزدیکان دقایس از تصمیم وی برای رفتن به سوریه شگفت زده شده اند و اعلام کردند که وی پیش از رفتن به سوریه هیچ صحبتی در این خصوص نکرده است.

مادر دقایس نیز در این باره گفت: این مساله بسیار ناراحت کننده است ولی ما چیز زیادی درباره آنچه اتفاق افتاده نمی دانیم. عبدالله یک برادر دو قلو به نام عبدل دارد. بیش از 2 تا 3 ماه کسی خبری از عبدالله نداشت و همه فکر می کردند وی برای زندگی پیش دوستان خود رفته است.

سخنگوی پلیس انگلیس نیز تاکید کرد: پلیس اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می دهد عبدالله 18 ساله در سوریه کشته شده است. هنوز جزییات بیشتری در خصوص نحوه کشته شدن وی در سوریه به دست نرسیده است و ما با خانواده وی در تماس بوده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز تاکید کرد: مقام های انگلیسی از گزارش های مربوط به کشته شدن این شهروند انگلیسی در سوریه مطلع هستند و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

عمر دقایس 45 ساله عموی عبدالله که هم اکنون وکیل فعال در زمینه حقوق بشر است 6 سال در زندان گوانتانامو بوده و پیش از آزادی در سال 2007 تحت شکنجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/


 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان