نماینده آیت‌الله سیستانی: هرگز از بحرین خارج نخواهم شد

نماینده آیت‌الله سیستانی: هرگز از بحرین خارج نخواهم شد

خبرگزاری تسنیم: نماینده آیت‌الله سیستانی در بحرین با پایان یافتن مهلت ۴۸ساعته رژیم آل‌خلیفه به وی برای ترک خاک این کشور تأکید کرد که در بحرین خواهد ماند و از آن خارج نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های محلی در بحرین اعلام کردند که آیت‌الله حسین نجاتی نماینده آیت‌الله سیستانی در این کشور با پایان یافتن مهلت 48ساعته رژیم بحرین به وی برای ترک خاک این کشور تأکید کرد که در بحرین خواهد ماند و از آن خارج نخواهد شد.

رژیم بحرین تابعیت آیت‌الله نجاتی را لغو و روز سه‌شنبه 48 ساعت به وی مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند اما این روحانی بحرینی در گفت‌وگو با روزنامه الوسط بحرین تأکید کرد: من به میهنم بحرین افتخار می‌کنم و مفتخر هستم که متعلق به این کشور می‌باشم و کشور دیگری غیر آن ندارم.

وی تأکید کرد: انسان عاقل نمی‌تواند داوطلبانه میهن خودش را ترک کند.

صادق الشرخات رئیس دفتر آیت‌الله نجاتی نیز گفت: فشارها برای وادار کردن آیت‌الله نجاتی برای ترک بحرین همچنان ادامه دارد.

وی افزود: آیت‌الله نجاتی تمایلی برای خروج از کشور و میهن آبا و اجدادی خود و دوری از خانواده و دوستان و دوستدارانش ندارد و همگان باید بدانند که اگر روزی از بحرین خارج شود، با خواست و اراده خودش نبوده است.

در همین حال، سازمان عفو بین الملل فشار رژیم آل‌خلیفه بر آیت‌الله نجاتی برای خروج وی از این کشور را محکوم کرده است.

سعید بومدوحه، معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: باطل کردن شناسنامه‌ آیت‌الله نجاتی و 30 نفر دیگر در سال 2012 میلادی، امری فراتر از تلاش برای خاموش کردن صدای مخالفان دولت بوده و این روند باید فوراً متوقف شود.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان