اسلامی بودن شاخصه بارز سپاه پاسداران انقلاب است


اسلامی بودن شاخصه بارز سپاه پاسداران انقلاب است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت ساری با اشاره به ولایت پذیر بودن نیروهای بسیجی و سپاهی، گفت: اسلامی بودن شاخصه بارز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساری با گرامی داشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلابی که ملت بزرگ ایران در سال 57 شکل داده دارای تحول و دگرگونی هایی بوده و این تحول و دگرگونی در همه ابعاد خصوصا نیروهای مسلح روی داده است.

وی افزود: شاه طاغوتی می خواست ارتش را وابسته به خود بداند و ارتش ایران را  از مردم دور کند و ارتش خلقی را در کشور ایجاد کند.

ایستادگی ارتشیان در برابر یاوه گویی استکبار

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه بیعت همافران و کادر نیروی هوایی با امام راحل و افسران عالی رتبه ارتش زمینه ای شد تا توطئه دشمن خنثی و امام راخل ارتش اسلامی ایران را به مردم هدیه دهند، افزود: معمار کبیر انقلاب ارتش را گماشته شاه نمی دانست و این مهم سبب شده تا ارتشیان غیوری چون شیرودی، کشوری، بابایی، آبشناسان، ستاری را تحویل نظام مقدس اسلامی داده است.

وی بیان کرد: ارتش پس از 33 سال در برابر یاوه گویی استکبار ایستاده و امام راحل ارتش خلقی مدنظر استکبار را منکوب کرده، چون ارتش خلقی به دنبال بمب گذاری و ترور در کشور بوده است.

قاسمی گفت: نیروهای ارتشی برای حفظ و کیان نظام ایستاده و امام راحل با این نگاه ارتش مردمی را ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: یکی از رویش های نظام تاسیس سپاه پاسداران انقلاب در سال 58 بوده است.

وی افزود: نیروهای مخلص سپاهی با تمام وجود برای حفظ ارزش ها ایستادند و در برابر ابرقدرت شرق و غرب مقابله کرده تا عزت و اقتدار حسینی را نصیب ملت کند.

سابقه اسلامی بودن نیروهای سپاه پاسداران

قاسمی بیان کرد: لباس سبز سپاه در دفاع مقدس سرخ شده و سرداران بزرگی چون طوسی، بصیر، بهرامی، نوری و بردبارهایی را از این استان ولایتمدار رفتند و در برابر تمام هجمه های دشمن ایستادند.

وی با اشاره به خصوصیت بارز سپاه پاسداران از منظر امام، گفت: امام راحل از سپاه راضی بوده و گفتند اگر سپاه نبود کشور هم نبود و سپاهیان سابقه ای جز اسلامی بودن ندارند.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز در تعابیر متعددی از نیروهای سپاه پاسداران به عنوان پدیده کم نظیر و بی نظیر در جامعه یاد کرد.

وی با اشاره به یاوه گویی های دشمن علیه نیروهای مردمی سپاه پاسداران، گفت: این نیروها پشتیبان ولایت فقیه بوده و برای حفظ ارزش ها و فرامین ولی فقیه زمان خود ایستادند و دشمنان بدانند تا نیروهای مسلح داریم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

تبیین فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی

قاسمی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا و هفته زن، افزود: دین و آیین ما جایگاه زن را تبیین کرده که در فعالیت های اجرایی و خانواده زن نقش برتر را ایفا می کند و کانون گرم خانواده موثر است.

وی بیان کرد: برای اسلام زن ارج و منزلت قائل شده در حالی که استکبار ما زن ایرانی را متهم به عوامفریبی می کند.

امام جمعه موقت ساری گفت: دین اسلام نسبت به مقام زن ارزش قائل شده، ولی از روی کینه و عداوتی که نسبت به نظام و انقلاب دارند، زن ایرانی پاکدامن را می خواهند خدشه دار کنند.

وی افزود: زنان جامعه اسلامی باید در زندگی خود سیره فاطمی را سرلوحه قرار دهند و ظلم ستیزی حضرت فاطمه  را در جامعه ترویج دهند.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon