ارتش ایران، ارتشی ولایت‌مدار و مکتبی است


ارتش ایران، ارتشی ولایت‌مدار و مکتبی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اراک گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتشی است برپایه ولایت پذیری و ولایت مداری که براساس دین و مکتب دین مبین اسلام گام برداشته و الگوی موفقی برای ارتش ها مستقل جهان به شمار می رود.

گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته اراک با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مدافعان و مجاهدان مبارز در راه اسلام و انقلاب، پاسداشت شهید قرنی، شیخ بهایی و روز بزرگداشت سعدی و زمین پاک و بااشاره به فرارسیدن روز 29فروردین ماه روز ارتش و تبریک و تهینت به مناسبت این روز اظهار کرد: حضور پر قدرت ارتش و نیروهای مسلح در صحنه های مختلف  از نشانه های بارز صلابت و اقتدار ایران اسلامی است.

وی افزود: نیرو های مسلح  که امروز صلابت و قدرت خود را  به تمام جهانیان نشان دادند  به هیچ روی قصد تجاوز به خاک هیچ کشوری را ندارد، اما  پاسخ  نیروهای مسلح به هر متجاوز به خاک ایران اسلامی کوبنده و پشیمان کننده می باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده‌های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشکیل می‌داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفت ، تصریح کرد: در نتیجه هم‌صدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستمشاهی وستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد.

وی افزود: به همین مناسبت امام امت روز 29  فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری کردند، امام خمینی(ره) روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه «لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران» نقطه عطف درخشان و افتخار آمیز قلمداد فرمود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به عشق و تعهد ارتش به ولایت و ولایت پذیری این قوای مسلح کشور گفت: با نگاهی گذرا به تاریخ خون‌بار انقلاب اسلامی در می‌یابیم که از لحظه نخست پیروزی انقلاب، ارتش و ارتشیان، عشق و علاقه و میل باطنی خود را به حرکت ستم سوز انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل ابزار داشتند و در اثبات این معنا فداکاری‌ها، تلاش‌ها و ایثارگری‌های بسیاری به خرج دادند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: گسستن از رژیم فاسد و منفور پهلوی و پیوستن به اقیانوس ملت، بیعت با امام امت، درهم شکستن توطئه‌های گوناگون دشمن به ویژه مقابله با ضد انقلاب، حضور گسترده، مستمر و چشمگیر چندین ساله در عرصه‌های حماسه و شرف، حراست و دفاع از مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود شاهدی صادق بر این مدعا است.

وی با بیان این که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران هجمه و حمله از سوی دشمنان داخلی و خارجی علیه ارتش شد، تصریح کرد: دشمنان اسلام و ایران قصد داشتند با این کار بازوی انقلاب اسلامی را خلع سلاح کنند ولی امام خمینی (ره) در نخستین دیدار رسمی خود با درایت و هوشیاری تکلیف ارتش را مشخص کرده و فرمودند که ارتش باید بماند و امروز ارتش ما ارتش اسلام و قرآن است و با تمام قوا از ملت دفاع می‌کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: ارتش از ابتدا در تثبیت انقلاب اسلامی حضور داشت و در تمامی نقاط کشور اگر جانفشانی دلیرمردان ارتشی همچون صیاد شیرازی، بابایی، ستاری نبود، انقلاب اسلامی ایران با این سرعت به پیروزی نمی‌رسید.

 

زنان امروزی از منش و سیره فاطمی حضرت زهرا(س) الگوگیری کنند

امام جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن ایام میلاد حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) تجسم تمام زیبایی های عالم در حوزه معنوی و ارزشی است به طوری که آن حضرت به واسطه فیض الهی علم، ادب و اخلاق آموخته است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در جامعه امروز، زنان و دختران  باید سیره و سبک زندگی این بانوی مکرم اسلام را به عنوان یک الگوی کامل در زندگی نقشه راه خود الگو قرار دهند چراکه حضرت زهرا (س) مدافع حریم ولایت و امامت بودند و تا آخرین لحظه از حریم دین نبوی دفاع کردند.

وی تصریح کرد: تمام جنبه‌های زندگی حضرت زهرا(س) سرمشق و الگو است و باید برای نسل امروز به ویژه دختران و زنان بازشناسی و بازخوانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به جایگاه زنان در دوران پس از انقلاب و براساس آموزه های دینی گفت: از هر نظر که نگاه کنید متوجه می‌شوید که قبل از انقلاب هویت در نظام توسط شاه صورت می‌گرفت و کسی حق تصمیم گیری نداشت و تنها شاه برای سرنوشت آحاد جامعه تصمیم می‌گرفت.

وی افزود: بعد از انقلاب یک هویت انسانی برای زنان و مردان ایجاد شد و زنان از جایگاه والایی برخوردار شدند. همچنین زنان حق رای پیدا کردند که اکنون در کشورهای عربی بعد از 35 سال هنوز حق رای برای زنان وجود ندارد.

امام جمعه اراک با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب گفت: زنان نقش بسیار مهمی در پرورش نهضت اسلامی ایفا نموده و به راستی در مواردی نقش سنگین تر و موثرتری را نسبت به مردان در جریان مبارزه داشتند .

آیت الله دری نجف آبادی افزود: اهمیت بیشتر آن زمانی آشکار می شود که به این نکته مهم اشاره کنیم که زنان نه تنها در برخی موارد در صحنه مبارزه حضور جدی و فعال داشته و خود در خط مقدم مبارزه حاضر می شدند بلکه مشوق اصلی مردان و همسران خویش برای شرکت در این مبارزه به حساب می آمدند.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی ( ره ) با اشاره به این مهم می فرماید: ما نهضت خودمان را مدیون زن ها می دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  با اشاره به تحول نگرش زنان در بعد از انقلاب گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است که با پیروزی انقلاب اسلامی تحول شگفتی در نحوه نگرش و جایگاه زن در جامعه اتفاق افتاد، تحولی که بی شک در پرتو تعالیم عالی و نورانی اسلام ناب محمدی ( ص ) حاصل شد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ عفت و شرافت در میان انسان‌ها افزود: عفت از جنبه درونی اشرف امور، از جنبه برونی زیباترین کار و از جنبه اخروی بهترین ذخیره انسان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon