لیایی:طرح قرآنی ۱۴۴۸ با محوریت حفظ موضوعی قرآن کریم اجرا می‌شود

لیایی:طرح قرآنی 1448 با محوریت حفظ موضوعی قرآن کریم اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما از شرکت بیش از نیم میلیون نفر در"طرح چشمه‌های جاری"خبرداد و گفت:درمراسم اختتامیه این طرح که از ساعت ۱۷ امروز به صورت زنده برگزار می شود به ۱۰۰۰ نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

احمد لیایی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که "طرح قرآنی چشمه‌های جاری " یکی از طرح های نوروزی شبکه قرآن و معارف سیما بود،افزود: این طرح سال گذشته در ایام نوروز با عنوان طرح السابقون و با محوریت سوره "واقعه" برگزار شد اما امسال با  توجه به تقارن ایام عید با ایام فاطمیه طرح چشمه‌های جاری با موضوع حفظ دسته جمعی سوره "انسان" در این شبکه اجرا شد.

وی ادامه داد: نام چشمه‌های جاری برگرفته از معانی قرآنی است که هرسال در ایام تعطیلات فضای قرآنی و معنوی ایجاد می کند و مردم یک سوره را با جوانب مختلف از طریق رسانه ملی بررسی و دنبال می کنند.

دبیر اجرایی طرح چمشه های جاری با بیان این که بخش زنده این برنامه هر شب از ساعت 8 تا 9:30 از شبکه قران و معارف سیما روی آنتن می رفت،گفت:امسال سوره انسان را با توجه به تقارن با ایام فاطمیه برای این طرح پیش بینی کردیم چرا که این سوره منسوب به اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) است بنابراین در 6 بخش این برنامه را طراحی شد که یکی از بخش های آن در محل برگزاری راهیان نور از ساعت 6:45 تا 7:15 هرشب اجرا می شد.

لیایی بخش‌های دیگری همچون ،سوالات پیامکی برنامه به صورت گرافیک و زیرنویس،بخش مستند ترکیبی و نمایشی برگرفته از 16 مفهوم از سوره انسان و بخش ترتیل و تحدیر سوره دهر توسط 10قاری بین‌المللی کشور را چهاربخش دیگر این طرح عنوان کرد که از سایر شبکه های تلویزیون در ایام عید پخش می‌شد.

وی با بیان این که بیش از نیم میلیون نفر در این طرح و برنامه از طرق مختلف شرکت کردند،گفت: این طرح که با همکاری سازمان اوقاف، بسیج صدا و سیما، بسیج دانشجویی وسپاه محمد رسول الله(ص)،شورای فعالیت های قرآنی دانشگاه ها و... برگزار شد، توانست بیش از نیم میلیون مخاطب را جذب کند.

مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برگزاری مراسم قرعه کشی و اختتامیه این طرح به صورت زنده از رسانه ملی، افزود: به 1000 نفر از شرکت کنندگان در طرح چشمه‌های جاری جوایز نفیسی تعلق خواهدگرفت که مراسم قرعه کشی و اعلام برندگان از ساعت17 امروز جمعه در برنامه‌ای تحت عنوان "چشمه‌های سلام" که ترکیبی از نام برنامه 7 سلام ویژه برنامه سال تحویل شبکه قرآن و معارف سیما و چشمه‌های جاری است برگزار می‌شود.

لیایی همچنین از اجرای طرح قرآنی 1448 با محوریت حفظ موضوعی قرآن کریم در سال جاری خبر داد و گفت:در حال آماده شدن برای اجرای هشتمین دوره طرح 1448 هستیم که به زودی زمان شروع و پایان و موضوع طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران