افراد مسلح دستکم ۴۸ نفر را داخل مقر سازمان ملل در سودان جنوبی کشتند


افراد مسلح دستکم 48 نفر را داخل مقر سازمان ملل در سودان جنوبی کشتند

خبرگزاری تسنیم: افراد مسلحی که وانمود می‌‌کردند معترضینی غیرمسلح هستند پس از ورود به مقر سازمان ملل در سودان جنوبی به سوی پناهجویان آتش گشوده و دستکم ۴۸ نفر از آنها را به قتل رساندند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ افراد مسلحی که وانمود می‌کردند معترضینی عادی هستند پس از ورود به مقر سازمان ملل در بور، جایی که 5 هزار غیرنظامی در آن پناه گرفته بودند پس از تیراندازی به سوی آنها، ده‌ها نفر را به قتل رساندند. 

یکی از مقامات سازمان ملل اعلام کرد دستکم 48 نفر در این حمله به مجموعه سازمان ملل در ایالت شمالی جونگلی که تحت حفاظت نیروهای هندی و کره‌ای قرار دارد کشته شده و 60 نفر نیز زخمی شدند. 

بیش از 1 میلیون نفر پس از بروز مناقشات بین نیروهای فدرال وفادار به رئیس‌جمهور سالوا کئیر و سربازان شورشی هواخواه ریک ماچار، معاون سابق رئیس‌جمهور، در دسامبر 2013، آواره شده‌اند. 

ده‌ها نفر از افراد غیرنظامی در مقرهای سازمان ملل پناه گرفته‌اند. 

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، اعلام کرد که حمله به غیرنظامی‌های بی‌گناه و پرسنل سازمان ملل باعث تشدید جدی بحران شده است. به گفته وی این حمله از پیش طراحی شده بود. 

تعداد افراد آواره در مجموعه مقر سازمان ملل در سودان جنوبی به بیش از 12 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که ده‌ها هزار نفر از پناهندگان نیز در مناطق اطراف بیمارستان بنتیو و مجموعه برنامه غذای جهانی سازمان ملل تجمع کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت