عدم صدور ویزا برای ابوطالبی برخلاف مقررات بین‌المللی است


عدم صدور ویزا برای ابوطالبی برخلاف مقررات بین‌المللی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه آمریکایی که خود ناقض حقوق بشر است ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، گفت: صادر نکردن ویزا برای ابوطالبی سفیر ایران در آمریکا بر خلاف مقررات بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان،حجت الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اسلام به مسلمانان دستور داده تا چند گروه را تکریم کنند، اظهار کرد: معلمان، عالمان و والدین خصوصاٌ مادر که به احترام و حفظ حرمت آنان سفارش ویژه شده است.

وی با بیان اینکه خداوند نخستین سفارش خود به پیامبر جلیل القدر اسلام را توحید در عبادت دانسته است، افزود:در مرحله بعدی نیکی به پدر و مادر سفارش شده است.

امام جمعه لاهیجان با بیان این جمله که احسان شامل کمک و رسیدگی در مسائل مادی نیست، گفت:خداوند متعال کلمه را که باعث رنجش والدین می‌شود ناپسند دانسته و پیوسته به رعایت ادب و احترام در نزد آن به ما توصیه کرده است.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه پیام مهم این دستورات برای خانواده‌ها چیست، افزود: تحکیم بنیان خانواده مهم‌ترین نکته در این مباحث است.

وی خاطرنشان کرد: عواطف و احساسات باید در حیات خانواده نقش داشته باشند تا بتوانند در نشاط و بالندگی اعضای خانواده موثر باشند.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به نزدیکی ولادت تولد بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره،) گفت: وقتی که دشمنان اسلام حضرت محمد(ص) را ابتر می‌خوانند از برکات و خیرات دخت نبی اسلام اطلاعی نداشتند.

عبدالله‌زاده گفت:یکی از خیرات حضرت زهرا(ص) که ایشان را در قرآن و در سوره کوثر خیرکثیر خواندند حضرت امام خمینی بوده که با قیام خود و تحمل سختی‌های فراوان در راه اسلام توانست به کمک مردم این دین را احیا کند.

وی افزود: شما و بنده سر سفره انقلابی که امام خمینی (ره) برپا کرد و شهدای ما با خون خود آن را تضمین کرده‌اند نشسته‌ایم و مدیون آنها هستیم.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه اطاعت از خداوند، پیغمبر(ص) و اولی امر در قرآن سفارش شده است، تصریح کرد:خداوند وعده عزت به مسلمین را به شرط اطاعت از این موارد داده است.

عبدالله‌زاده با اشاره به نقش ولی امر در هدایت جامعه در مسیر انقلاب اسلامی، افزود:در این سی و پنج سال ولی امر بوده که با در مشکلات و دغدغه‌های مردم وارد شده و هرکلامش آرامشی بر قلب مومنان بوده است.

وی با اشاره به داستان ارسال پیام گورباچف به امام خمینی(ره) و جواب ایشان به رئیس جمهور شوروی سابق، گفت: پیام امام خمینی (ره) به بزرگترین کشور هسته‌ای دنیا این بود که شوروی پاشیده می‌شود و این نیز به امر خداوند عملی شد.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران  بیعت ارتش با امام خمینی (ره)،تصریح کرد: تقدیم 48 هزار شهید مثل بابایی، ستاری و صیاد شیرازی‌ها و چندین هزار نفر جانباز نتیجه اطاعت از ولی زمان بود.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه دوم اردیبهشت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، افزود:امام فرمودند که اگر سپاه نبود،کشور هم نبود.

وی در ارتباط با خدمات چندین ساله سپاه پاسداران به این انقلاب، گفت: قائله کردستان،جنگ تحمیلی،گروهک‌ها و حرکت در مسیر سازندگی تنها بخشی از خدمات ارزنده در این مدت بوده است.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه چرا سردار سلیمانی یک امت شده و دشمنان از او واهمه دارند، گفت:چون او فرزند امام و رهبری است و توانسته توطئه دشمنان را در منطقه خنثی کند.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه امروز اتحادیه اروپا برای ما قطعنامه صادر می‌کند، افزود: تحریم مسئولان ما توسط انگلیس به برکت حمایت از ولایت فقیه است و نشان می‌دهد که آنها از این مسئله دچار واهمه هستند.

وی با اشاره به صادر نکردن ویزا برای حمید ابوطالبی سفیر ایران در آمریکا آن را اتفاقی نادر خواند و خاطرنشان کرد: آمریکایی که خود ناقض حقوق بشر است ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند و برای سفیر ایران به دلیل حضور در تسخیر لانه جاسوسی ویزا صادر نمی‌کند که این بر خلاف مقررات بین‌المللی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon