طرح اوباما کسری بودجه آمریکا را ۶۶۰۰ میلیارد دلار افزایش می دهد


طرح اوباما کسری بودجه آمریکا را 6600 میلیارد دلار افزایش می دهد

خبرگزاری تسنیم: دفتر بودجه کنگره آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، بودجه پیشنهادی باراک اوباما کسری بودجه آمریکا را طی ۱۰ سال آینده ۶۶۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "د هیل"، در حالی که کاخ سفید پیش از این اعلام کرده است که کسری بودجه آمریکا طی ده سال آینده 4900 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت ولی برآورد دفتر بودجه کنگره نشان می دهد که بودجه پیشنهادی اوباما کسری بودجه این کشور را بیش از 6600 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش کسری بودجه آمریکا تا سال 2024 میلادی به بیش از 746 میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم معادل 2/8 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود. دفتر بودجه و مدیریت کاخ سفید پیش بینی کرده است که کسری بودجه آمریکا تا سال 2024 میلادی به بیش از 434 میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم معادل 1/6 درصد اقتصاد آمریکا است.

کسری بودجه آمریکا در سال 2013 میلادی به 4/1 درصد اقتصاد این کشور رسیده بود. دفتر بودجه کنگره آمریکا همچنین افزود، میزان بدهی های این کشور تا سال 2024 میلادی به بیش از 74 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. این رقم بر اساس محاسبات کاخ سفید به 69 درصد رسیده است.

بر این اساس میزان بدهی های آمریکا تا سال 2024 میلادی به بیش از 26100 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم هم اکنون به 17800 میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان