تاکید آیت‌الله صافی بر الگو گیری بانوان ایرانی از حضرت زهرا(س)


تاکید آیت‌الله صافی بر الگو گیری بانوان ایرانی از حضرت زهرا(س)

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به کنگره‌ شعر فاطمی گفت: باید بر دنیا فخر داشته باشیم که بزرگترین بانوی جهان که در اوج مکارم اخلاقی قرار دارد، الگو و اسوه‌ بانوان مسلمان است و بانوان ایرانی باید از این شخصیت نورانی الگو گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم و به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به مناسب برگزاری کنگره شعر فاطمی اظهار کرده است: میلاد مسعود حضرت صدیقه‌ طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را به ساحت مقدس کوثر زمان و قطب دوران حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به دوستداران خاندان عصمت و طهارت و حضار عزیز و محترم تبریک و تهنیت عرض می کنم.

در ادامه این پیام آمده است: حقیر با زبان الکن و بیان ناقص و با اعتراف به عجز و ناتوانی، این جرئت و جسارت را در خود نمی‌بینم که نسبت به آستان مقدس فاطمی عرضی داشته باشم؛ اما از باب این که حقیر هم در زمره‌ی خادمان و جاروکشان دربارش محسوب شوم، عرض چاکری و ادب می‌کنم.

آیت الله صافی گلپایگانی در این پیام اظهار کرده است: سخن درباره‌ یکی از حجت‌های بزرگ الهی است که بر حجت‌های دیگر خداوندی حجت بود.

وی در ادامه این پیام با اشاره به اینکه وجود مقدسی که اهل بیت علیهم السلام برای حقانیت مذهب تشیع به آن احتجاج می کردند تصریح کرده است: بانوی بزرگی که در درجه‌ اعلای معنویت و حقیقت قرار دارد، شخصیتی که برای جهان بشریت الگو و اُسوه بود از جهات مختلف؛ در عفاف، عصمت، کرامت، صداقت و دفاع از مقامِ اول مظلومِ عالم و حمایت از امام زمان خود نمونه و اُسوه بود.

در این پیام در راستای تمجید از شخصیت حضرت زهرا(س) آیت الله صافی گلپایگانی اظهار کرده است: آن بانوی بزرگی که با خطبه‌ غرّاء خود که در آن جوّ اختناق و وحشت ایراد کردند، فلسفه احکام نورانی اسلام را تشریح کردند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon