تدبیر سیاسی امام خمینی(ره) ارتش را از فروپاشی نجات داد

تدبیر سیاسی امام خمینی(ره) ارتش را از فروپاشی نجات داد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه ارومیه گفت: امام خمینی(ره) به سبب برخورداری از کیاست و بلند اندیشی با تدبیر سیاسی خود ارتش را از انحلال و فروپاشی نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با توصیه نمازگران به رعایت تقوای الهی با تاکید بر اهمیت رعایت تقوای اقتصادی در زندگی اظهار کرد: خداوند به فرد متقی بصیرت و روشن بینی می دهد تا حق را از باطل تشخیص دهد.

وی با اشاره به فرا رسیدن 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضرت امام خمینی(ره) با پیام مدبرانه خود در روزهای نخست پیروزی انقلاب که در حمایت از ارتش صادر شد این نیرو را به دامان کشور بازگرداند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: زمانی که ارتش در اوائل انقلاب به ملت پیوست امام خمینی(ره) این کار را ستود و آنرا مایه شادی ملت و یاس و ناامیدی مخالفان و دشمنان انقلاب ارزیابی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تشریح اوضاع سیاسی ماه های نخست انقلاب گفت: آن زمان برخی زمزمه می کردند که ارتش باید منحل شود و برخی نیز خواستار برچیده شدن کامل این نیرو می شدند اما کیاست و دوراندیشی امام خمینی(ره) تمام توطئه ها بر علیه ارتش را خنثی کرد تا جایی که آن مرد بزرگ، ارتش ایران را ارتش اسلام نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی به ارتشیان دستور داد تا همچنان سلسه مراتب فرماندهی حفظ شده و احترام ملت به آنان نیز حفظ شود و در حقیقت این اعتماد امام به ارتش در سالهای بعد جبران شد و درستی تدبیر امام روشن گشت.

قریشی گفت: ارتش در 35 سال گذشته ثابت کرد که شایستگی اعتماد امام را داشت و تلاش ارتش در دفاع مقدس با تقدیم شهدای سرشناس و ایثارگری های فراوان هیچ وقت از خاطره ها پاک نمی شود.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: به داشتن چنین ارتش مکتبی به خود می بالیم و ارتش هم باید به خود افتخار کند چراکه از منظر رهبر معظم انقلاب این نیرو هدف والا و مقدسی دارد و برای رسیدن به آن که همان اعتلای توحید در جهان است از هیچ تلاشی فروگذار نیست و امروز ارتش در قلب ملت ایران جا دارد و مردم به ارتش علاقه و محبت دارند.

وی با تبریک این روز به ارتشیان گفت: امروز ملت دلش قرص و محکم است چون ارتش در کنار دیگر قوای نظامی و انتظامی از سرحدات و امنیت این مملکت نگهبانی می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی 20 جمادالثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز زن و روز مادر را تبریک گفت و تصریح کرد: بهترین روز برای روز زن و مادر انتخاب شده است چراکه حضرت زهرا(س) مصداق اکمل مادر و زن شایسته در عالم هستی است و باید زنان به این نامگذاری افتخار کنند.

وی سالروز ولادت امام خمینی(ره) را نیز گرامی داشت و گفت: سالها پس از میلاد فاطمه زهرا(س) در روز ولادتش فرزندی از تبار او به دنیا آمد که توانست کشوری را از زیر یوغ ظلم و طاغوت نجات دهد.

قریشی با تبیین نگاه دین مبین اسلام به موضوع زن اظهار کرد: در دین اسلام زن و مرد همسان هم هستند و قرآن بدان تصریح دارد و از نظر اسلام این دو در حقیقت و ماهیت یکی هستند و به فرموده قرآن کریم، خداوند زنان را برای آرامش و ایجاد مهر و محبت آفرید و خلقت بشر در دو جنس مونث و مذکر از نشانه های قدرت الهی است

وی تصریح کرد: خداوند نگاه هویتی یکسان خود را نسبت به زن و مرد پیوسته و مکرر اعلام کرده است.

امام جمعه ارومیه بر ضرورت احترام والدین تاکید کرد و گفت: هیچگاه خدا به انسان اجازه ذلت و کوچک شدن در برابر دیگران را نداده مگر در محضر خداوند و پدر و مادر و به همین خاطر قرآن کریم، فرزندان را حتی از گفتن یک اف به پدر و مادر بر حذر داشته است.

قریشی اظهار کرد: بزرگان دینی و علمای اسلام با روش زندگی خود بر ضرورت احترام والدین به ویژه مادر تاکید کرده اند و ضرورت دارد مسلمین بیش از گذشته در حق پدران و مادران خود احسان و نیکوکاری نمایند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon