فاطمه زهرا (س) بهترین الگوی اخلاقی برای زنان جامعه اسلامی است


فاطمه زهرا (س) بهترین الگوی اخلاقی برای زنان جامعه اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت سنندج گفت: سرمشق قرار دادن الگوهای اسلامی اخلاقی نظیر حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) از سوی زنان جامعه اسلامی آنها را از بسیاری آفت ها مصون می کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا امین راستی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با درخواست از نمازگزاران برای دعایِ شفایِ عاجلِ امام جمعه سنندج، اظهار کرد: ماموستا حسام الدین مجتهدی برای ادامه درمان به تهران اعزام شده است.

وی گفت: ماموستا مجتهدی از خانواده بزرگ و عالمی است که همواره مرجع استفتائات دینی مردم کردستان بوده اند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به روز ارتش و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر ضمن تبریک این مناسبت‌ها، خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش سال ها به این سرزمین خدمت کرده و از خاک کشور دفاع کرده اند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران هیچ گاه خاطره رشادت های این نیروهای مردمی که جان پاک خود را در 8 سال جنگ نابرابر تحمیلی در راه حفظ سرزمین مسلمانان فدا کردند از یاد نخواهد برد.

ماموستا راستی با تشریح جایگاه رفیع زن در دین مبین اسلام، اظهار کرد: اگر حقوقاتی که اسلام برای زن قرار داده را مطالعه و به بررسی حقوقات زن در جوامع غربی بپردازیم آن گاه با مقایسه آنها می توان اوج رذالت زنان در غرب و اوج عزت و کرامت آنها در اسلام را مشاهده کرد.

وی گفت: زن و مرد از منظر آیات قرآنی برابر بوده و تنها مبنای برتری انسان ها در نزد خداوند تقوای الهی است.

امام جمعه موقت سنندج خانواده را قدیمی ترین گروه اجتماعی دانست که از ابتدای بشریت وجود داشته و تصریح کرد: زنان رکن، ستون و عمود خانواده هستند.

وی افزود: خانواده هسته مرکزی اجتماع است که انسان در آن آداب و رسوم و تعاون و همکاری را یاد می آموزد.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد نزدیک به 75 درصد افراد بزه کار با مشکلات خانوادگی گرفتار بوده و فرزندان خانواده های از هم پاشیده اند، اظهار کرد: بی بند وباری و بی حجابی در از هم پاشیدگی خانواده ها و گسترش فساد تاثیر انکار ناپذیری دارد.

وی گفت: اگر زنان به وظایفی که اسلام برای آنها معین کرده است بی توجه باشند فساد و تباهی در جامعه گسترش می یابد.

امام جمعه موقت سنندج تقویت ایمان و اعتقادات، سرمشق قرار دادن الگوهای اسلامی نیز حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س)، تشویق زنان محجب در مدارس، دانشگاه ها و ادارات و ترویج فرهنگ غیرتمندی در جامعه را در استحکام بنیان خانواده و جامعه بسیار موثر دانست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon