هدف آل خلیفه از اخراج نماینده آیت الله سیستانی زدودن دین از حیات سیاسی کشور است

هدف آل خلیفه از اخراج نماینده آیت الله سیستانی زدودن دین از حیات سیاسی کشور است

خبرگزاری تسنیم: رهبر شیعیان بحرین طی سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد که هدف از مجبور ساختن آیت الله حسین نجاتی نماینده آیت الله سیستانی به خروح از کشور درحقیقت رساندن این پیام به مردم است که شما در کشور خود غریب هستید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صوت المنامه، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی خطبه‌های نماز جمعه امروز در مسجد امام صادق (ع) اعلام کرد که هدف از مجبور ساختن آیت الله حسین نجاتی به خروج از کشور درحقیقت رساندن این پیام به مردم است که تلقی کردن هریک از شما به عنوان یک شهروند در گرو سیاست و ارزش‌گذاری‌های آن است، شما در کشور خود غریب هستید.

وی همچنین در خصوص تهدید به تبعید آیت الله نجاتی این پرسش را مطرح کرد آیا این قضیه از ابتدا وجود داشته، سپس مسکوت شده و مجددا بدون مقدمه مطرح شده است؟ آیا حاکمان کاری را بدون هدف انجام می‌دهند؟

شیخ عیسی قاسم طی سخنان خود تاکید کرد تلاش و اصرار رژیم آل‌خلیفه بر تبعید آیت الله نجاتی در حقیقت زبانی است که می‌خواهد بر اساس آن بگوید این زمین جایی برای دین ندارد، زیرا وی یکی از چهره‌های دینی برجسته است.

وی خاطر نشان کرد که زبان تهدید و تبعید و اصرار داشتن بر آن تنها باعث بسته شدن همه درها در مقابل تلاش جدی برای خارج ساختن کشور از بحران می‌شود.

شیخ عیسی قاسم خطاب به جامعه بحرین اعلام کرد: از هر انسان دین دار، با وجدان بیدار و هرکسی که به رعایت حقوق بشر اهمیت داده و برای انسان کرامت قائل است می‌خواهم تا این عمل رژیم آل‌خلیفه را محکوم کرده و در راه اصلاحات گسترده گام بردارد.

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین پیش از این اعلام کرد که نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه "آیت‌الله حسین نجاتی" نماینده آیت‌الله سیستانی را تهدید و به وی اعلام کرده‌اند که باید حداکثر در مدت 48 ساعت بحرین را ترک کند.

رهبر شیعیان بحرین در خصوص ادعای وزیر کشور بحرین مبنی بر عدم وجود شکنجه در زندان‌های این کشور گفت: چگونه‌ می‌توانیم با وجود ممانعت آل‌خلیفه از ورود بازرس ویژه شکنجه سازمان ملل به بحرین بپذیریم که در زندان‌ها و بازداشت‌گاه ها پدیده شکنجه وجود ندارد؟

انتهای پیام/ر

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان