ایجاد منطقه آزاد تجاری سیستان، مهم‌ترین پاسخ شایسته دولت به مردم است

ایجاد منطقه آزاد تجاری سیستان، مهم‌ترین پاسخ شایسته دولت به مردم است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و تقدیم ۲ هزار شهید در منطقه سیستان، ایجاد منطقه آزاد تجاری، پاسخ شایسته دولت به مردم ولایت‌مدار سیستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان، با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: فرارسیدن میلاد خجسته دخت نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و مادر و تولد امام راحل را تبریک گفت.

وی در مورد مناقب آن بانوی مکرمه اسلام و جایگاه والا و شخصیت برجسته آن حضرت مطالبی را برای مومنان و دوستداران حضرتش بیان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان اشاره و افزود: امیدواریم سفر هیئت دولت به استان منشاء خیر و برکات فراوان برای این استان باشد.

سلیمانی به دستاوردهای مهم استانی سفر رئیس جمهور و تنی چند از وزرا به اشاره کرد و گفت: کاهش فاصله بین مسئولان و مردم، تقویت و حفظ منافع، تزریق روحیه امید به جامعه، پاشخگویی به مطالبات مردمی و افزایش رضایت مردمی نسبت به نظام مکتبی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران، خط بطلان کشیدن به تمرکز زدایی، که این حرکت شایسته از دوران دولت نهم آغاز شده و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم اقتدار داشته باشد، از جمله دستاوردهای سفر دولت است.

وی، تحقق بخشیدن به شعار مردم سالاری دینی و عرضه یک الگوی مدیریتی بر مبنای اصول‌گرایی را از دیگر دستاوردهای استانی سفر ریاست جمهوری نام برد.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: از دیگر دستاوردهای این سفر، انتقال گاز از ایرانشهر به خاش، زاهدان و زابل، احداث 15 پروژه پتروشیمی در چابهار، احداث یک مجتمع پتروشیمی در ایرانشهر، آبیاری تحت فشار برای اراضی کشاورزی سیستان، طرح تثبیت شن‌های روان در سیستان و ایرانشهر، ایجاد یک نیرگاه گازی و دو نیروگاه بادی 100 مگاواتی در زابل، آبیاری لوله‌ای در سیستان از چاه نیمه، مهار آب‌های روان و مرزی، تکمیل سدها، طرح‌های مختلف فرهنگی، بهداشتی و درمانی، توسعه طرح بندر چابهار، اجرای طرح راه آهن سراسری چابهار-زاهدان-خراسان، و طرح‌های جاده‌ای و ترانزیتی و آبزیان در استان به شمار می‌رود.

سلیمانی گفت: در مجموع 27 طرح برای استان در نظر گرفته شده با اعتباری بالغ بر 12 هزار و 100 میلیارد ریال که امید می‌رود با تحقق این طرح‌ها شاهد تحول عظیمی در استان باشیم.

وی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری در سیستان تاکید کرد و افزود:  با توجه به پیشینه کهن و تاریخی سیستان و تقدیم 2 هزار شهید منطقه سیستان، ایجاد منطقه آزاد تجاری پاسخ شایسته دولت به این مردم خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلابی اسلامی اشاره کرد و این روز را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

سلیمانی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سپاه، حمایت از جایگاه و مقام ولایت‌فقیه است.

وی گفت: کمک به انجام امور نظامی، تعقیب و دستگیری عناصر خودفروخته، همکاری با نیروهای مسلح، حفاظت از ظرفیت‌ها، تامین امنیت هوایی، حمایت از مستضعفین، کمک به پیشبرد طرح‌های عمرانی، دفاع مسلحانه از انقلاب از دیگر ماموریت‌های مهم این ارگان انقلابی است.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دو ماموریت را بر عهده سپاه گذاشته است، آموزش و ساماندهی ارتش 20 میلیونی و یاری دادن به کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها به وجود آمده است.

سلیمانی همچنین 29 فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

وی از استقبال گرم مردم استان اعم از شیعه و سنی از سفر رئیس جمهوری و هیئت همراه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon