آزمون ورودی حوزه‌های علمیه شرق استان سمنان برگزار شد


آزمون ورودی حوزه‌های علمیه شرق استان سمنان برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه شرق استان سمنان با حضور متقاضیان تحصیل در حوزه های علمیه شهر‌های دامغان، شاهرود، بسطام، میامی و استان‌های همجوار خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ظهر امروز در دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، آزمون ورودی مدارس علمیه شرق استان سمنان همزمان با سراسر کشور پیش از ظهر امروز در محل مصلی امام خمینی(ره) شهرستان دامغان برگزار شد.

حجت الاسلام احمد عالیشاهی مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دامغان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری این آزمون از شرکت بیش از 150 نفر علاقمندان حضور در حوزه‌های علمیه از شهر‌های دامغان، شاهرود، بسطام، میامی و استان‌های همجوار خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این امتحان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این آزمون دارای مدارک تحصیلی سیکل یا دیپلم و یا از افراد دانشجو هستند، تصریح کرد: نتایج این آزمون ورودی اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از طریق سایت حوزه‌های علمیه اعلام می‌شود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دامغان تصریح کرد: شرکت کنندگان در این آزمون در صورت موفقیت و سپس قبولی در مصاحبه در دوره یک ماهه اختبار و تثبیت شرکت‌ نموده و در صورت کسب نمره مورد نظر در این مرحله ثبت‌نام آنها در حوزه علمیه انتخابی قطعی می‌شود.

حجت الاسلام عالیشاهی افزود: در حال حاضر بیش از هزار نفر از طلاب علوم دینی در 13 حوزه علمیه برادران استان سمنان مشغول به تحصیل هستند

وی خاطر نشان کرد: در سه حوزه علمیه برادران امام‌ صادق(ع)، امام باقر(ع) و امام کاظم(ع) دامغان 250 نفر در سطوح مختلف مشغول به فراگیری علوم دینی هستند، که 60 درصد آنها از طلاب غیر بومی هستند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon