ایران در تولید علم رتبه شانزدهم دنیا را کسب کرده است


ایران در تولید علم رتبه شانزدهم دنیا را کسب کرده است

خبرگزاری تسنیم: سرپرست دانشگاه شاهرود گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به جوانان برومند و متخصص خود، رتبه شانزدهم دنیا را در تولید علم از آن خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، محمد مهدی فاتح در دیدار با پروفسور محمد خاقانی که یکی از بزرگ‌ترین جراحان و متخصصان قلب و عروق دنیا است در این دانشگاه اظهار کرد: تبدیل علم به فناوری مورد نیاز امروز کشور است.

وی تجاری سازی محصولات، جذب سرمایه گذار و بازاریابی را از جمله مسائل پیش روی پژوهش در ایران دانست.

سرپرست دانشگاه شاهرود برخی از چالش‌های پیش روی حوزه پژوهش و تحقیقات در ایران را با دیگر کشورهای دنیا مقایسه کرد.

محمد خاقانی نیز  ضمن ابراز خرسندی از اقبال عمومی جوانان و مردم ایران به علم و فناوری تصریح کرد: ایران جزء معدود کشورهایی است که پتانسیل جهش‌های بزرگ را دارد

جراح و متخصص بزرگ قلب و عروق دنیا با بیان اینکه بیش از 58 درصد دانشجویان کشور را زنان تشکیل می‌دهند گفت: این موضوع  بسیار خوبی است چرا که مادران تحصیل کرده، نسل آینده‌ ما را تربیت می‌کنند.

وی با اشاره به این که ایران استعداد بسیار زیادی هم از جهت نیروی انسانی و هم از لحاظ منابع دارد بیان کرد: ایران آتیه خیلی روشنی دارد و پشتکاری که در ایرانیان هست در سراسر دنیا باعث پیشرفت آنها شده است.

خاقانی گفت: متوسط سطح آگاهی‌های مردم ایران از نظر درک علمی در سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته و این در حالی است که این موضوع از جهت آموزشی در مردم آمریکا رو به افول است.

این استاد دانشگاه آمریکا با اشاره به چالش‌های پیش روی کشورهای توسعه یافته، مانند مشکل کمبود منابع آب، تفکر عمیق‌تر در مسیر پیشرفت و توسعه ایران را خواستار شد.

در این دیدار زمینه‌های همکاری و تعامل علمی و پژوهشی دانشگاه شاهرود با استادان و صاحبنظران دانشگاه‌های آمریکا در بخش‌های علوم پزشکی، فنی و مهندسی و علوم پایه بررسی شد و پروفسور خاقانی با ابراز علاقه نسبت به انجام هرگونه ارتباط علمی و پژوهشی، نسبت به مشاوره پزشکی تخصصی و انجام اعمال جراحی قلب و عروق به صورت رایگان برای هموطنان و همشهریان خود اعلام آمادگی کرد.

پروفسور محمد خاقانی استاد دانشگاه‌های آمریکا، پزشک جراح، متخصص و صاحب‌نظر در رشته تخصصی قلب و عروق، بیش از 38 هزار ساعت عمل جراحی قلب و بیش از 10 هزار عمل قلب را طی 35 سال خدمت و تلاش مستمر علمی و پزشکی به جامعه جهانی ارائه کرده است

وی اکنون یکی از متبحرترین و باتجربه ترین پزشکان این حوزه فوق تخصصی در سطح دنیا است و یکی از سرمایه‌های علمی بزرگ برای شهرستان شاهرود محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon