هزاران مسلمان آفریقای مرکزی در محاصره شبه‌نظامیان مسیحی قرار دارند


هزاران مسلمان آفریقای مرکزی در محاصره شبه‌نظامیان مسیحی قرار دارند

خبرگزاری تسنیم: در حالی که سازمان ملل خواستار کمکهای بین‌المللی به کشور بحران‌زده آفریقای مرکزی شده تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از محاصره شدن ۱۴هزار مسلمان این کشور توسط شبه‌نظامیان مسیحی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی؛ شبه‌نظامیان مسیحی آفریقای مرکزی بیش از 14هزار نفر از مسلمانان این کشور در شهر "بودا" را محاصره کرده‌اند.

بر اساس این گزارش شبه‌نظامیان مسیحی موسوم به آنتی بالاکا همچنان به حملات خونین و خشونت آمیز خود ضد مسلمانان ادامه می‌دهند. شبه‌نظامیان مسیحی به‌شدت تحرکات مسلمانان در این شهر را زیر نظر گرفته‌اند و اجازه خروج آنها از این شهر را نمی‌دهند.

مردان، زنان و کودکان این شهر با کمبود شدید مواد غذایی و سوء تغذیه روبه‌رو هستند. سازمان ملل در عین حال خواستار اختصاص کمک 274 میلیون دلاری برای ارسال کمکهای فوری به مسلمانان آفریقای مرکزی شده است. بر اثر حملات شبه‌نظامیان مسیحی تاکنون بیش از 200 هزار مسلمان از این کشور فرار کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز به‌تازگی با استقرار 12هزار نیروی پاسدار صلح در این کشور بحران‌زده موافقت کرده است. آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال 1960 میلادی با کودتاها و درگیری‌های سیاسی داخلی زیادی روبه‌رو بوده است. این کشور از مارس سال گذشته پس از سرنگونی دولت فرانسیس بوزیزه توسط شبه‌نظامیان سلکا با بحران داخلی روبه‌رو شده است.

حدود یک‌چهارم جمعیت آفریقای مرکزی از زمان آغاز درگیری‌های داخلی بین مسلمانان و مسیحیان آواره شده‌اند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان