تهدید زندگی ۶ میلیون نفر توسط ریزگردهای دریاچه ارومیه

تهدید زندگی 6 میلیون نفر توسط ریزگردهای دریاچه ارومیه

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ریزگردهای نمک دریاچه اورمیه به شعاع ۳۰۰کیلومتر به جنگ بیش از ۶میلیون نفر از مردم منطقه آمده و حیات ۶۴درصد از محصولات زراعی استان را که در حوزه آبریز ارومیه واقع شده تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سراب، کریم مهری در جمع کشاورزان شهرستان سراب با انتقاد از جزیره ای عمل کردن دستگاه های مختلف درباره دریاچه ارومیه  اظهار کرد: با تدبیر دولت یازدهم دکتر عیسی کلانتری از چهره های آشنا و مدیرتوامند کشور به عنوان دبیر کارگروه ویژه نجات دریاچه اورمیه انتخاب و دبیرخانه دائمی ان در دانشگاه صنعتی شریف دایر شده است تا این موضوع ملی از فرماندهی واحدی کنترل شود.

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی استان با بیان اینکه خشونت طبیعت با ما بازتاب برخورد خشونت آمیز ما با طبیعت است ابرازداشت:ضمن تغییر نگرش ها باید نسبت به اصلاح زیرساخت ها نیز اقدام کنیم.

مهری با ابراز خرسندی از اینکه جمعیت روستایی شهرستان سراب بر جمعیت شهرنشین آن فزونی دارد بیان داشت: هرخانواده روستایی به مثابه یک بنگاه تولیدی و اقتصادی است.

رئیس  جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اعطای تسهیلات ویژه و بسته حمایتی به کشاورزان منطقه در جهت ایجاد و گسترش شبکه های آبیاری بارانی خبرداد و گفت: دولت امسال 85درصد هزینه آبیاری بارانی مزارع را به صورت بلاعوض تامین خواهد کرد و برای 15درصد باقی مانده نیز تسهیلات بانکی به کشاورزان داده  می‌شود.

مهری جنگ آینده را بر سر منابع آبی دانست و  گفت: تغییر اقلیم و کاهش بارندگی ها از یکسو و افزایش بی رویه مصرف آب های زیرزمینی تهدیدی جدی برای کشاورزی است.

وی بر گسترش بیمه های کشاورزی و محصولات باغی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: امسال با درخواست وزرات جهاد کشاورزی رقم مصوب به 350میلیارد تومان رسیده که انتظار میرود با همکاری نمایندگان مجلس رقم قابل توجهی برای این منظور در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon