شبکه المنار از بدو تأسیس تاکنون از سوی صهیونیست‌ها مورد هدف قرار گرفته است


شبکه المنار از بدو تأسیس تاکنون از سوی صهیونیست‌ها مورد هدف قرار گرفته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر المنار در کشورمان، تلاش مستمر این شبکه برای نشان دادن تصویری متفاوت و واقعی از حوادث منطقه را عامل هدف قرار دادن این شبکه از سوی دشمنان و صهیونیست‌ها دانست.

 «نبیل حموده» رئیس دفتر شبکه المنار در کشورمان که در مراسم بزرگداشت سه خبرنگار شهید این شبکه در مسجد بلال صدا و سیما حضور یافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: این اولین باری نیست که نیروهای مقاومت بویژه اهالی رسانه و خبرنگاران المنار، مورد هدف قرار داده می‌شوند. شبکه المنار از زمان آغاز فعالیت خود، همیشه مورد هدف حملات دشمن صهیونیستی قرار گرفته است.

وی افزود: از سال 1990 تا سال 2000 میلادی، مقاومت لبنان، عملیات نظامی پیشرفته‌ای علیه مواضع صهیونیست‌ها انجام داد و خبرنگاران المنار با حضور در همه جبهه‌های مقاومت در نزدیکی مرزهای لبنان و فلسطین، این عملیات را به طور مستمر پوشش می‌دادند و در حین انجام مأموریت رسانه‌ای خود، به طور مستمر از سوی نظامیان اسرائیلی مورد هدف قرار می‌گرفتند.

«حموده» گفت: پس از سال 2000 میلادی نیز هدف قرار دادن شبکه المنار، از طریق مؤسسات رسانه‌ای دشمن صهیونیستی، روند قانونی به خود گرفت و این مؤسسات از پخش برنامه‌های المنار در فرانسه و آمریکا جلوگیری کردند و هم‌اکنون نیز تلاش دارند، از پخش برنامه‌های المنار در کشورهای عربی جلوگیری کنند.

رئیس دفتر المنار در کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جنگ سی و سه روزه که در سال 2006 میلادی به وقوع پیوست، شبکه المنار و تمامی تأسیسات آن از سوی صهیونیست‌ها مورد هدف قرار داده شد و همه ساختمان‌های المنار مورد هدف حملات مستقیم موشکی اسرائیل قرار گفت و تخریب و تا اکنون نیز به همان شکل باقی مانده است و ما در حال ساخت ساختمان‌های جدید برای این شبکه هستیم.

وی افزود: شبکه المنار بدلیل پوشش خبری حوادث منطقه و تلاش برای نشان دادن تصویری متفاوت و متمایز از آن‌چه که رسانه‌های منطقه نشان می‌دهند، و نیز پایبندی این شبکه به نشان دادن آنچه که در صحنه رخ می‌دهد، از سوی دشمنان مورد هدف قرار داده می‌شوند و همان‌طور که اخیرا دیدیم 3 تن از خبرنگاران المنار  که برای پوشش حوادث سوریه در حال انجام مأموریت رسانه‌ای خود در این کشور بودند، به شهادت رسیدند.

«حموده» در خاتمه گفت: تا زمانی که المنار همین رویکرد را که مورد پسند بسیاری نیست، ادامه دهد، مورد هدف قرار گرفته می‌شود.

مراسم بزرگداشت خبرنگاران شهید شبکه المنار که در جریان تحولات اخیر سوریه، توسط گروه‌های تروریستی تکفیری به شهادت رسیده‌اند،  پنج شنبه (28 فروردین) با حضور جمعی از مقامات، سفرا و اصحاب رسانه در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم سفیر لبنان، نمایندگانی از سفارت سوریه و نیز  نمایندگان حزب الله، حماس و جنبش جهاد اسلامی در تهران بعلاوه تنی چند از مقامات کشورمان حضور داشتند.

"حمزه الحاج حسن" خبرنگار، "حلیم علاو" از عوامل فنی، و "محمد منتش" تصویربردار، از اعضای گروه رسانه‌ای المنار که برای پوشش خبری تحولات سوریه و عملیات بازپس‌گیری شهر معلولا در منطقه قلمون واقع در شمال دمشق حضور داشتند، از سوی تروریست های تکفیری هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی