حوزه و دانشگاه از تغذیه فکری جامعه غافل نشوند

حوزه و دانشگاه از تغذیه فکری جامعه غافل نشوند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ حوزه و دانشگاه از نقش مشترک فرهنگی خود در تغذیه فکری جامعه نباید غفلت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در همایش دانشگاه های پیام نور واحدهای شمال آذربایجان غربی با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) در بخشی از خطبه معروف خود در مسجد النبی آینده جامعه اسلامی را مورد تحلیل قرار دادند و خطاب به مهاجر انصار فرمودند بشارت باد بر شما شمشیرهای برنده ،سلطه تجاوزکاران خونخوار، هرج و مرج فراگیر و گسترده و حکومت استبدادی ستمگران که ثروت های شما را بر باد خواهند داد و جامعه تان را درو می کند.

وی گفت: اگر دوران حاکمیت خلفای ستمگر بنی امیه و بنی عباس و پس از آنها پادشاهان مستبد در کشورهای اسلامی و بعداً سلطه استعمارگران شرقی و غربی را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهیم می بینیم تمامی پیش بینی های حضرت فاطمه(س) در جوامع اسلامی محقق شده است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: بر این اساس هیچوقت مسلمانان روز خوش ندیده اند بطوریکه اکنون هر کجا کشت و کشتار، قتل و غارت و در به دری وجود دارد توسط استعمارگران و عوامل داخلی آنان در کشورهای اسلامی بصورت روزمره جریان دارد.

مسئول حوزه علمیه خوی خطاب به مسئولین واحدهای دانشگاه پیام نور اظهار کرد: مراکز آموزش عالی رسالت های مهمی را بر عهده دارند که مسلح شدن با علوم مورد نیاز جامعه، بدست آوردن جایگاه و نقش خود در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های جامعه، هوشیاری و آمادگی های لازم در برابر خطرات و تهدیدات، تبدیل کردن تهدیدات به فرصت ها با استفاده بهینه از فرصت های موجود، شناخت لازم از شرایط حاکم بر زمان خویش ،حفظ کردن استقلال، بالندگی و پویایی دانشگاه و دانشجو از جمله آنهاست.

وی گفت: قوام و ثبات و رشد دانشگاه با مدیران لایق و اساتید باسواد محقق می شود لذا باید متولیان امور وسواس لازم را داشته باشند تا خدای نکرده دانشجویان ما با بی سوادی تهدید نشوند.

شکوری تصریح کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها تغذیه علمی و فکری ارکان نظام جمهوری اسلامی و مدیران اجرایی کشوررا به عنوان یک رسالت مهم و مشترک بر عهده دارند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon