دولت راهکارهای حقوقی هوشمندانه را در مورد ابوطالبی اتخاذ کند

دولت راهکارهای حقوقی هوشمندانه را در مورد ابوطالبی اتخاذ کند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یاید دولت هوشمندانه در مورد منع ورود ابوطالبی به نیویورک تصمیم بگیرد چراکه عقب نشینی در این زمینه اقدام بسیار پرهزینه‌ای برای ما است.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به  امضای اوباما در راستای قانون منع ورود حمید ابوطالبی به نیویورک اظهار کرد: این اقدام آمریکا طبیعتا به منظور به چالش کشیدن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و به نوعی می‌توان گفت آنها با این اقدام به دنبال ایجاد یک عقب نشینی در عزم و اراده کشور ما هستند.

وی افزود: امضا اوباما برای منع ورود ابوطالبی به نیویورک به عنوان نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل نشان می‌دهد آنها در تلاش هستند تا شرایطی را ایجاد کرده که ما راهی جز عقب نشینی و در نهایت تسلیم نداشته باشیم چرا که تضعیف و از پای درآوردن جمهوری اسلامی ایران در راس اهداف آمریکا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شرایط فعلی دولت را با این اقدام، شرایطی خاص توصیف کرد و گفت: دولت ما با این اقدام در شرایط خاصی قرار گرفته و باید توجه داشت عقب نشینی در این موضوع به معنی دسترسی آمریکا به اهداف طراحی شده‌اش است.

کریمی با تاکید بر اینکه دولت در مورد منع ورود ابوطالبی به نیویورک راهکارهای حقوقی را باید پیگیری کند، تصریح کرد: باید دولت به دنبال راهکارهای حقوقی هوشمندانه در این زمینه باشد و در مجامع بین المللی نیز باید این اقدام غیرقابل پذیرش آمریکا را مورد پیگیری قرار دهد.

وی تاکید کرد: طبیعی است که گزینه ما در سازمان ملل فقط ابوطالبی بوده و باید توجه داشت عقب نشینی از این مسئله به معنی دستیابی آمریکا به اهداف از پیش تعیین شده‌اش بوده و در مجموع عقب نشینی در این مسئله با روح استقلال جمهوری اسلامی ایران تناقض دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت هوشمندانه در مورد این مسئله تصمیم بگیرد چراکه عقب نشینی در این زمینه اقدام بسیار پرهزینه‌ای برای ما است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon