ورود ۱۴۰هزار میلیارد تومان و ۵۵ میلیارد دلار به اقتصاد در سال جاری


ورود 140هزار میلیارد تومان و 55 میلیارد دلار به اقتصاد در سال جاری

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در قزوین گفت: در سال ۹۳ بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع ریالی و ۵۵ میلیارد دلار منابع ارزی وارد اقتصاد کشور می‌شود که با استفاده بهینه از این منابع، امسال اقتصاد ایران از حالت رکود خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدباقر نوبخت در سفر یک روزه خود به قزوین، در شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که با حضور نمایندگان مردم قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استانی، ساعتی پیش در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما در آغاز تدوین برنامه ششم توسعه هستیم و چون بودجه سال 95 باید براساس این برنامه تصویب شود، بنابراین باید برنامه ریزی‌ها در این زمینه تا پایان آذر 94 به اتمام برسد.

وی افزود: ما از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون 10 برنامه تدوین کرده‌ایم که درزمینه اجرای آنها نیز تلاش شده است، ولی به دلیل توزیع نامتوازن منابع و یا در بخش‌هایی سوء مدیریت، به جایگاهی که باید می‌رسیدیم، دست نیافته‌ایم که این موضوع جای تأمل دارد.

نوبخت تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه آنچه که مهم است، این است که باید بتوانیم با راهکار‌ها و برنامه‌های درست، توسعه منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و برنامه ششم توسعه نیز باید با همین هدف تدوین شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به کمبود منابع مالی در همه کشور ها حتی کشورهای توسعه یافته و صنعتی بیان کرد: تخصیص بهینه منابع در همه کشورهای، بحث بسیار مهمی است که باید در این زمینه از استان‌ها دامنه انتظارات خود را محدود کرده و مدیران، برای توسعه استان خود چند برنامه محوری را به صورت اولویت در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: اهداف کشور در فرا دست‌ترین سند کشور، یعنی در سند چشم انداز 20 ساله تبیین شده است و بر اساس اسن سند ایران باید در سال 1404 به کشوری توسعه یافته تبدیل شده و در جایگاه نخست تولید علم و فناوری قرار گیرد، که برای تحقق این امر، این چشم انداز را به 4 برنامه توسعه 5 ساله تقسیم کردیم.

نوبخت گفت: در برنامه‌های قبلی از 8 درصد توسعه اقتصادی مورد انتظار تنها 4/5 درصد از آن محقق شد و در برنامه پنجم نیز رشد اقتصادی 3 درصدی مد نظر بود که آن هم به منفی 8/5 درصد رسید که باید برای جبران این رشد منفی باید آن را به میانگین تعریف شده، یعنی 8 در صد برسانیم.

وی افزود: این در حالی است که در خوشبینانه ترین حالت برای سال 93 تنها 3 در صد رشد اقتصادی پیش بینی شده و تا رسیدن به میانگین تعریف شده باز هم فاصله زیادی داریم، بنابراین در برنامه پنجم توسعه نیز به هدف خود دست پیدا نمی‌کنیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در سال 93 بیش از 140 هزار میلیارد تومان از منابع ریالی و 55 میلیارد دلار منابع ارزی وارد اقتصاد کشور می‌شود که با استفاده بهینه از این منابع، امسال اقتصاد ایران از حالت رکود خارج می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon