بانوان فعال حوزه بهداشت و درمان زنجان تجلیل شدند


بانوان فعال حوزه بهداشت و درمان زنجان تجلیل شدند

خبرگزاری تسنیم: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، بانوان و اساتید فعال در عرصه حوزه بهداشت و درمان زنجان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آذر آوازه در مراسم تجلیل از بانوان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار کرد: این جلسه فقط برای تجلیل نیست بلکه باید در این جلسات به تحلیل شخصیت و زندگی آن بانوی بزرگوار نیز بپردازیم.

وی با اشاره به نقش ارزشمند زن در نهاد خانواده و اجتماع ابراز کرد: مردم دنیا زنان ایرانی را در جایگاه خاص و ارزشمندی می‌بینند که نه تنها نقش مادر و همسر بودن را برعهده دارد بلکه در اجتماع نیز به خوبی نقش آفرینی می‌کند.

مدیرکل دفنر امور خانواده استانداری و مدیر امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تولد امام خمینی‌(ره) نیز مصادف با ولادت حضرت زهرا(س) است، گفت: امام خمینی(ره)  پس از گذشت قرن‌ها جایگاه زن در ایران را احیاء کردند.

وی با اشاره به دوران جاهلیت اعراب و زنده به گور کردن دختران عنوان کرد: با تولد حضرت زهرا(س) و ارج نهادن پیامبر بزرگوار اسلام(ص) به مقام دختر برای نخستین بار مقام زن در دنیا به اثبات رسید و بعد از گذشت قرن‌ها دومین انقلاب در ارج نهادن به جایگاه زنان توسط معمار کبیر انقلاب امام خمینی‌(ره) انجام شد.

آوازه با بیان اینکه امروز شان و منزلت زن در ایران به خوبی رعایت می‌شود٬ افزود: سعی ما باید بر این باشد که مقام والای زن در دنیا تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت نقش زن تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز دشمنان اسلام از نفوذ به تفکرات زنان قصد از هم پاشیدگی نهاد خانواده و در نهایت نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند بنابرای باید به جایگاه زن و مادر ایرانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مهران محسنی، معاون فرهنگی و امور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به نقش زن در خانواده و جامعه به ویژه در دانشگاه‌ها اظهار کرد: بانوان دانشگاهی از ارکان اصلی در دانشگاه‌ها هستند.

وی ابراز کرد: بانوان دانشگاهی بنا به حضور در محیط فرهنگی و علم آموزی نه تنها در محیط کار بلکه در محیط خانوداه نیز همسرو مادر موفقی هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon