عزم رقیب «بوتفلیقه» برای تأسیس حزب سیاسی

عزم رقیب «بوتفلیقه» برای تأسیس حزب سیاسی

خبرگزاری تسنیم: تأکید فرانسه بر ادامه همکاری‌‌های دوجانبه با الجزایر، عزم رقیب «بوتفلیقه» برای تأسیس یک حزب سیاسی، دستگیری یکی از نزدیکان «مختار بالمختار» رهبر القاعده در الجزایر از جدیدترین تحولات الجزایر می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الیوم‌السابع، تازه ترین اخبار از الجزایر در زیر آمده است:

تأکید مجدد فرانسه بر ادامه همکاری با الجزایر 

دولت فرانسه عصر روز گذشته (29 فروردین) بر عزم و اراده خود برای ادامه همکاری با مقامات و مردم الجزایر در جهت تعمیق روباط دو جانبه در خدمت توسعه دو کشور تأکید کرد.

«اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه ضمن ابراز آرزو برای موفقیت «عبد العزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزایر افزود: در چارچوب روح دوستی و احترام بین دو کشور و روابط انسانی منحصر به فرد بین دو کشور فرانسه از آرزوی صادقانه خود برای پیشرفت الجزائر ابراز می‌کند.

قصد بن فلیس رقیب اصلی بوتفلیقه برای تأسیس یک حزب سیاسی
«علی بن فلیس» نخست وزیر اسبق الجزایر و رقیب اصلی «عبد العزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پس از اعلام نتایج این انتخابات گفت: وی این بار قصد ندارد که همانند سال 2004 میلادی که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد، از صحنه سیاست کنار رود.

وی با تکرار مواضع خود مبنی بر رد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: من به زودی حزبی سیاسی تأسیس می‌کنم و با روش‌های سیاسی و صلح‌آمیز به اعتراضات خود به نتایج انتخابات ادامه خواهم کرد.

ارتش الجزایر یکی از نزدیکان رهبر شبکه القاعده در کشورهای مغرب اسلامی را دستگیر کرد

یک منبع امنیتی گفت: ارتش الجزایر «ابو حفص الأنصاری» یکی از معاونان «مختار بالمختار» رهبر القاعده در کشورهای مغرب اسلامی را دستگیر کرد. این منبع در ادامه گفت: در خلال عملیات دستگیری این فرد، یک محموله سلاح حاوی خمپاره‌های ضد تانک و مهمات و سلاح‌های انفرادی نیز مصادره شد.

جبهه عدالت و توسعه الجزایر: میزان مشارکت واجدان شرایط رأی در الجزایر از 20 درصد تجاوز نمی‌کند

جبهه "عدالت و توسعه" الجزایر به ریاست «عبد الله جاب الله» اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از 20 درصد تجاوز نمی‌کند.

این جبهه در ادامه اعلام کرد که حدود 80 درصد از ثبت نام کنندگان برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، به پای صندوق‌های رأی نرفته‌اند.

وزیر کشور الجزایر مخالفان را به برخورد قانونی تهدید کرد

«الطیب بلعیز» وزیر کشور الجزائر گفت: در صورتی که مخالفان دولت، قوانین کشور را نقض کنند، با آنها به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد. وی با اشاره به‌ این‌که تحریم انتخابات حق قانونی معارضان بود،‌ افزود: به استثنای درگیری در برخی از مناطق، انتخابات در شرایط خوبی برگزار شد.

نامزد جبهه ملی الجزایر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کرد

«موسی تواتی»  نامزد جبهه ملی الجزایر، ضمن رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور  گفت: در شمارش آراء تقلب صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که انتخابات، خوب برگزار نشده است، افزود: ما نتایج اعلام شده را قبول نداریم و  بعد از انتشار نتایج نهائی در مجلس قانون اساسی اعتراض خواهیم کرد.

نخست‌وزیر سابق الجزایر: در  مراحل آینده هیچ گروه یا جریانی کنار گذاشته نمی‌شود

«عبد المالک سلال» نخست‌‌وزیر سابق الجزائر و مدیر ستاد انتخاباتی «عبد العزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور این کشور گفت: مردم الجزایر با شرکت در این انتخابات، صفحه‌ای جدید به تاریخ درخشان کشورشان افزودند.

وی  افزود: اعتماد مجدد جمع زیادی از مردم الجزایر  به «بوتفلیقه» این امکان را برای فراهم می‌کند که برنامه‌های سیاسی و اقتصادی خود را اجرا کند.

«سلال» در ادامه گفت: در مراحل آینده هیچ گروه یا جریانی از صحنه سیاست کنار گذارده نخواهد شد.

ناظران اتحادیه آفریقا انتخابات الجزایر را موفقیت آمیز توصیف کردند

«دیلیتا محمد دیلیتا» رئیس هیأت ناظران اتحادیه آفریقا بر انتخابات الجزایر گفت: انتخابات ریاست جمهوری الجزائر در شرایط خوبی برگزار شد و رأی دهندگان با آزادی و آرامش کامل در این انتخابات رأی دادند.

الجزایر ربوده شدن دیپلمات های اردن و تونس در لیبی را محکوم کرد

وزارت خارجه الجزائر روز گذشته ربوده شدن «فواز العیطان» سفیر اردن در لیبی، و معاون سفیر تونس در این کشور را مبه شدت محکوم و اعلام کرد که ملت و دولت الجزایر با دولت اردن و تونس و خانواده‌های دیپلمات‌های ربوده شده، همدردی می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان