واگن‌هایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر سرعت در واگن پارس اراک ساخته شد


واگن‌هایی با سرعت 160 کیلومتر سرعت در واگن پارس اراک ساخته شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در اراک گفت: واگن هایی با ظرفیت ۱۶۰کیلومترسرعت در واگن پارس اراک توسط متخصصان این شرکت ساخته شد و به بهره بردار تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن پورسید آقایی در مراسم تحویل این واگن ها با اشاره به سیاست های دولت اظهار کرد: افزایش ظرفیت ناوگان ریلی کشور از برنامه های مهم دولت بوده و با سیاست گذاری های انجام شده میزان جابه جایی مسافر در شبکه ریلی کشور از27 میلیون به 41 میلیون نفردر 4سال آینده افزایش می یابد، برنامه کلان دولت برای تقویت شبکه ریلی استفاده از توان بخش خصوصی و ایجاد مشوق های لازم برای توسعه سرمایه گذاری های داخلی است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات با نرخ سود مناسب برای سرمایه گذاران، جلوگیری از واردات بی رویه محصولات ریلی، حمایت از تولید و سرمایه ایرانی از جمله اولویت های مهم دولت در حوزه حمل و نقل ریلی است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی تصریح کرد: 11واگن دیگر در شرکت واگن پارس در حال ساخت بوده که تا 6ماه آینده تحویل کارفرما می شود و قرارداد 25واگن مسافری دیگر منعقد شده که کار دریافت تسهیلات برای آنها در دست انجام است.

پورسید آقایی با اشاره به ظرفیت ناوگان حمل بار شبکه راه آهن کشور گفت: این ظرفیت در سال های آینده به افزایش 2برابری رسیده و 11هزار واگن باری معادل 30سال تولید شرکت واگن پارس وارد شبکه ریلی کشور می شود.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد واگن های مسافری در کشور،700 واگن مسافری جدید دیگربه ناوگان حمل و نقل ریلی افزوده شده که دولت با مشوق های اقتصادی مناسب به دنبال جذب سرمایه گذار در این بخش است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز حدود یک میلیون و 820هزار مسافربا شبکه ریلی کشور جابه جا شدند که نیمی از این مسافران در محور مشهد مقدس تردد کردند.

پورسید آقایی با اشاره به چرخه اقتصادی کشور گفت: مهم ترین نقطه چرخه اقتصادی کشور سودآوری بوده که دولت با سیاست های کلان خود به دنبال ایجاد بسترهای سودده در شبکه حمل و نقل ریلی کشور است.

وی افزود: در کشور سالانه حدود 700 میلیون تن بار حمل می شود که سهم راه آهن از این جابه جایی تنها 32میلیون تن بوده که در صورت اختصاص درآمدهای ناشی از حامل های انرژِی و یارانه ها، توسعه متوازن اقتصادی در شبکه حمل و نقل ریلی شکل گرفته و سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا می کنند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon