دولت نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد


دولت نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی مرکز بهداشت مرکزی گفت: در چندسال اخیر نگرانی هایی در حوزه بهداشت و سلامت به وجود امد که همین امر سبب شد دولت نگاه ویژه ای به بخش سلامت داشته باشد و آن را از اولویت های خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس اسماعیلی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با اشاره به شعار ملی این هفته اظهار کرد: هزینه های دارو و درمان، افزایش بیماری ها و افزایش رفتارهای پر مخاطره که مربوط به سبک زندگی می شود سلامت و حفظ آن به عنوان رکنی مهم در توسعه مورد توجه دولت و رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند: نهضت احیا و گسترش بهداشت و طب پیشگیری را با بکارگیری وسیع کلیه امکانات موجود اقدام نمایید، این سخنان نشان از اهمیت این حوزه نزد ایشان دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت مرکزی تصریح کرد: رئیس جمهور نیز سلامت را جزو اولویت های مهم دولت قرار داد و تاکید کرد که باید در این زمینه موفق شویم.

وی با اشاره به بحث خود مراقبتی گفت: خود مراقبتی بحثی است که در کل کشور مطرح است و با توجه به شرایط و دغدغه ها مردم کمتر به فکر سلامتی خود هستند در حالیکه شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی همه را مخاطب خود قرار داده است.

اسماعیلی افزود: نخستین قدم در خود مراقبتی مراجعه به یک ارزیاب سلامت است تا با بررسی سبک رفتار و عادات ما در همه زمینه ها مشکل را شناسایی کند، قدم بعدی تصمیم برای حل مشکل است که با اصلاح رفتار مشکل زا به سلامت خود کمک کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از 1000 تست از کسانی که رفتار پرخطر داشته اند به عمل آمد که تست ایدز آنها منفی بود و مورد مثبتی گزارش نشد.
معاون فنی مرکز بهداشت مرکزی با اشاره به بیماری های منتقل از موجودات کوچک گفت: در استان مرکزی مشکلی از نظر موجودات کوچک و بیماری های منتقله از آنها نداریم.

وی افزود: بیماری منتقله از پشه مالاریا در استان گزارش نشده و این بیماری محدود به شهرهای جنوب شرقی ایران است که با اجرای برنامه های خوب کنترلی این بیماری نیز در آن شهرها به شدت کاهش یافته و محدود شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: بیماری سالک پوستی و احشائی نیز در سطح استان کنترل شده و گزارشی مبنی بر بیمار شدن فردی در استان نداشته ایم، سالک در سطح کشور وجود دارد و افراد زیادی را بیمار می کند اما در استان ما این بیماری وجود ندارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon