کشته شدن ۲۱ تروریست عضو "داعش" در شهر الرمادی

کشته شدن 21 تروریست عضو "داعش" در شهر الرمادی

خبرگزاری تسنیم: ارتش عراق در ادامه عملیات مبارزه با تروریسم در استان الانبار، امروز ۲۱ تروریست دیگر را در شهر فلوجه از پای در آورد، این در حالی است که تا چند روز دیگر قرار است انتخابات پارلمانی در سراسر این کشور برگزار شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "السومریه نیوز"، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در عملیات مشترک امروز ارتش و پلیس در جنوب شهر الرمادی استان الانبار، 21 تروریست عضو گروهک تروریستی "داعش" کشته و 16 نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

به گفته این منابع خبری، عملیات گسترده ای ظهر امروز در منطقه الحمیره، واقع در جنوب الرمادی برای آزادی سازی این منطقه و پاکسازی آن از عناصر تروریستی صورت گرفت.

در همین حال، یک منبع خبری که نخواست نامش فاش شود، گفت: این عملیات بر اساس عملیات اطلاعاتی دقیق صورت گرفت.

منابع امنیتی همچنین از ادامه درگیری بین نیروهای امنیتی عراق و عناصر مسلح گروهک تروریستی "داعش" در دیالی و نیز کشته شدن سرکرده داعش در شهر موصل خبر دادند.

روز گذشته نیز ارتش عراق با انجام یک عملیات مشترک موفق شد 54 عضو گروهک تروریستی "داعش" را در مناطق الصقلاویه و الضابطیه در فلوجه استان الانبار به هلاکت برساند. در این عملیات "سطام عبید" یکی از برجسته ترین سرکرده گروه تروریستی داعش در نزدیکی شهر کرکوک کشته شده است.

درگیری نیروهای ارتش عراق و عناصر تروریستی وابسته به گروهک "داعش" در حالی ادامه دارد که قرار است تا چند روز دیگر انتخابات پارلمانی در سراسر این کشور برگزار شود.این در حالی است که رئیس شورای استانداری الانبار در بغداد از آمادگی دولت عراق برای برگزاری انتخابات آینده در این استان ناامن عراق، خبر داد.

وی افزود: همه مقدمات لازم به منظور تامین امنیت برگزاری انتخابات ٣ آوریل فراهم شده است و هم اکنون مراکز رای گیری در استان الانبار می‌توانند پذیرایی رای دهندگان باشند.

رئیس شورای استانداری الانبار تصریح کرد: نیروهای پلیس با همکاری فرماندهی عملیات الانبار ، برنامه امنیتی وسیعی را تدارک دیده و از امروز آن را اجرا خواهند کرد.

العیساوی در پاسخ به این سوال که آیا مراکز رای گیری در شهر فلوجه که هم اکنون در اختیار نیروهای تروریستی است بازگشایی خواهد شد یا خیر؟ گفت: متاسفانه فلوجه در کنترل گروهک های تروریستی است اما امیدواریم تا ١٥ روز آینده و زمان برگزاری انتخابات ، نیروهای دولتی بتوانند وارد این شهر شوند و امنیت آنجا را نیز تامین کنند.

سومین دور انتخابات پارلمانی عراق قرار است ٣ آوریل(10 اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شود ؛ اوضاع امنیتی استان الانبار که بزرگترین استان این کشور نیز محسوب می‌شود ، دغدغه اصلی حکومت بشمار می‌آید ، زیرا گروهای تروریستی کنترل مناطقی از این استان از جمله شهر فلوجه را در اختیار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان