نگاه ظاهری به شخصیت زن با دیدگاه اسلام منافات دارد


نگاه ظاهری به شخصیت زن با دیدگاه اسلام منافات دارد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: نگاه ظاهری به شخصیت زن که دیدگاه متظاهر غرب است با دیدگاه اسلام به زن به عنوان شخصیت برتر و متعالی در تضاد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در دیدار جمعی از بانوان اردبیل در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر اظهار کرد: جامعه زنان ما که بخش عظیمی از جامعه ارزشی ما را تشکیل می دهد جامعه ای تحول گراست که از قدرت اصلاح و یا تخریب فوق العاده ای برخوردار است.

وی از کارهای اقتصادی برای حفظ عزت زنان یاد کرد و گفت: اما بالاتر از این معیار فرهنگ حاکم بر نگرش به شخصیت زنان باید یک نگاه برتر و متعالی باشد.

عاملی بابیان اینکه امروز هجمه های سنگینی وجود دارد تا از لحاظ فکری، فرهنگی و تربیتی زنان ما  را به استحاله بکشاند، افزود: امروز تمام تلاش غرب بر این است که زنان از مقام زنانگی خود استعفا داده و با تشابه به مردان نفرتشان را از زن بودن نشان دهد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: امروز برخی از زنان سعی می کنند خود را به مردان تشبیه و برخی از زنان نیز بالعکس عمل کنند که این سوغات نظام غرب است که می خواهد شخصیت زن را از آراستگی معنوی خارج و به سمت فریبایی بکشاند.

وی بیان کرد: غرب با مطرح کردن مبانی همچون حسادت جنسی و القاب مختلف به حجاب و عفاف زنان سعی می کند این امور را مخالف با معیار دموکراسی و آزادی زنان معرفی کند که باید مراقب باشیم تا در دام چنین تفکراتی گرفتار نیاییم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جنگ تمام عیار غرب با شاخصه هایی همچون عفیف بودن زن، عواطف مادرانه، حیا و از بین بردن حد و مرز بین زنان و مردان گفت: تمام تلاش غرب بر این است زن را به یک موجود مبتذل و دم دستی تشبیه کند تا اصالت زن را نادیده و لذت جویی او را برتری دهد.

عاملی مهمترین نقش یک زن را نقش مادری دانست و افزود: نباید حرمت مادر بودن در جامعه شکسته شود چرا که فمینیسم ها سعی می کنند با ترویج امر طلاق، زن را از نقش مادری بیزار کرده و از آن استعفا دهند.

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری دو هنر حکومت داری و تربیت را از مهمترین هنر عالم برشمرد و اظهار کرد: پدر و مادر عناصر تربیتی را خوب بشناسند و اجازه ندهند فرزندانشان از عواطف مادری و محبت پدری محروم باشند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مجاهدت مرد این است که در کنار همسر خود و فرزاندانش بنشیند و در مراقبت از آنها و رفع نیازمندیشان تلاش کند اما این تلاش نباید شبانه روز باشد تا فرزند آنها در خلاء روحی و تربیتی به سر ببرد و دچار نقیصه روحی و عاطفی شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon