سهم توسعه یافتگی سرعین در بخش گردشگری افزایش می‌یابد


سهم توسعه یافتگی سرعین در بخش گردشگری افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: سهم توسعه یافتگی سرعین با اولویت توانمندی های گردشگری باید افزایش یابد چرا که این شهرستان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کمال الدین پیرموذن در جلسه شورای برنامه ریزی سرعین، اظهار کرد: شهرستان سرعین با ظرفیت های گردشگری طبیعی، آب های گرم متنوع و تاسیس زیرساخت های اقامتی و پذیرایی مناسب یک ظرفیت عظیم در این صنعت به شمارمی رود که باید جایگاه آن روز به  روز ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: مدیریت سرعین باید از مدیریت منطقه ای و فصلی خارج شود و یک ظرفیت  عظیمی در توسعه همه جانبه به این منطقه براساس توزیع جمعیتی و پذیرش چندین برابری مسافر در ایام مختلف سال انجام شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در توزیع  اعتبارات امسال تلاش بر این است تا به شهرستان سرعین با نگاه جمعیت مسافر و گردشگر سالانه نگریسته شده و ظرفیت های توسعه نیافته این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

پیرموذن بیان کرد: رونق مضاعف سرعین به ویژه تبدیل شدن این شهرستان به منطقه آزاد گردشگری می تواند مسیر تحول آن را تغییر داده و دگرگون کند چرا که سرعین با ظرفیت عظیم جذب بیش از 8 میلیون گردشگر می تواند در افزایش تولید ناخالص و بهره وری بالای اقتصادی استان کمک حال باشد.

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل تشریح کرد: ما در سطح ملی تلاش می کنیم تا سرعین با نگاه ملی و فرا ملی از منابع اعتباری متنوع برخوردار باشد چرا که قصور و کوتاهی در این عرصه بزرگترین آسیب اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

وی با حمایت همه جانبه از استاندار اردبیل به رویکرد توسعه استان بر مبنای جذب گردشگر افزود: این رویه می تواند نقاط ضعف استان اردبیل را در مسیر توسعه یافتگی شتاب آلود برطرف کرده و خلاء های گذشته را نیز جبران کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon