آل‌خلیفه اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بحرین را سرکوب کرد

آل‌خلیفه اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بحرین را سرکوب کرد

خبرگزاری تسنیم: نیروهای امنیتی رژیم‌ آل‌خلیفه راهپیمایی مردم در اعتراض به شهادت یک جوان ۲۷ساله را که وزارت بهداشت بحرین از ذکر دلیل اصلی آن خودداری می‌کند، به‌شدت سرکوب کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صوت المنامه، منطقه "السنابس" در بحرین روز گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی میان مردم معترض به شهادت "عبدالعزیز العبار" از یک سو و نیروهای امنیتی از سوی دیگر بود،‌ این نیروها برای متفرق کردن مردم از گازهای اشک‌آور، سلاح‌های ساچمه‌زن و بمب‌های صوتی استفاده کردند و در طرف مقابل نیز برخی از جوانان خشمگین با استفاده از سنگ و بمب‌های آتش‌زا به مقابله با نیروهای امنیتی پرداختند.

این در حالی است که خانواده شهید عبدالعزیز العبار به‌دلیل خودداری وزارت بهداشت از ذکر دلیل اصلی شهادت وی که شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به سرش می‌باشد از تحویل گرفتن پیکر او خودداری کردند.

بخش آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت وفاق وطنی اسلامی اعلام کرده است که "عبدالعزیز موسی العبار" بامداد روز جمعه 29 فروردین بر اثر اصابت مستقیم گلوله گاز اشک‌آور به سرش و همچنین شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به‌سمت او از سوی نیروهای امنیتی پس از 55 روز به شهادت رسید.

این درحالی است که وزارت بهداشت بحرین در گزارش خود علت شهادت "العبار" را تنها وجود ضایعه مغزی دانسته و به اصابت گلوله به سرش هیچ اشاره‌ای نکرده است؛‌ خانواده این شهید با اصرار بر لزوم قید دلیل اصلی شهادت او از تحویل گرفتن پیکر شهید العبار خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان