پایاب سد خداآفرین، تحول اقتصادی در منطقه ایجاد می کند


پایاب سد خداآفرین، تحول اقتصادی در منطقه ایجاد می کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان های پارس آباد وبیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان یک نهضت عظیم اشتغال با هدف جذب بیکاران ایجاد می کند که در تحول اقتصادی این منطقه نیز تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام حبیب برومند در جلسه شورای برنامه ریزی پارس آباد اظهار کرد: اگر این شبکه با بهره گیری از تسهیلات بانک توسعه اسلامی و فایناس خارجی تکمیل  شود فرصت اشتغال برای 30 هزار نفر در مدت 3 سال فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه منطقه مغان احیا شده و بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد پارس آباد و بیله سوار زیر کشت محصولات آبی می رود.

برومند گفت: دولت به تنهایی قادر نیست مبلغ مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را تامین کند چرا که 400 میلیارد تومان اعتبار در توان پرداخت دولت نیست به همین دلیل تلاش ما بر این است تا از طریق سرمایه گذاری های مردمی و جایگزین خارجی بتوانیم این پروژه مهم و حساس را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس آباد وبیله سوار در مجلس رونق و توسعه کشاورزی منطقه مغان را در تحول استان اردبیل تاثیر گذار توصیف کرد و افزود: منطقه آزاد ارس که در پارس آباد و بیله سوار ادامه یافته و به چرخه توسعه این منطقه کمک می کند و تا سرعین نیز ادامه می یابد در حرکت شتاب آلود این استان به قله های پیشرفت موثر است.

وی با اشاره به ضرورت وجود گمرک بیله سوار و فعالیت شبانه روزی آن بیان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی نیاز داریم چرا که کشور بدون حرکت بنیادین حضور سرمایه گذاران با ظرفیت بالا نمی تواند در مسیر رشد و توسعه گام بردارد.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon