قوچان‌نژاد؛ کلید موفقیت ایران به دنبال کفش طلای جام ملت‌های آسیا


قوچان‌نژاد؛ کلید موفقیت ایران به دنبال کفش طلای جام ملت‌های آسیا

خبرگزاری تسنیم: مهاجم ایرانی چارلتون به دنبال این است که با ادامه روند گلزنی‌هایش برای تیم ملی ایران کفش طلای رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بدون شک رضا قوچان‌نژاد، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در صعود این تیم به مرحله پایانی جام جهانی 2014 برزیل یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم کی‌روش بوده است. سایت رسمی جام ملت‌های 2015 آسیا در گزارشی اقدام به معرفی این مهاجم 26 ساله و توانایی‌های منحصربه‌فردش کرده که مشروح آن در زیر می‌آید:

به نظر می‌رسد سال گذشته همه چیز بر وفق مراد تیم ملی فوتبال ایران پیش رفته است، چراکه این تیم موفق شد جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل را کسب کنند که چهارمین حضورش در این تورنمنت معتبر فوتبالی است. تیم ملی در رده‌بندی بهترین تیم‌های ملی جهان در ماه نوامبر 2013 از سوی فیفا بهترین تیم قاره آسیا لقب گرفت و از آن تاریخ تاکنون همچنان در صدر بهترین تیم‌های قاره کهن قرار دارد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران همچنین موفق شدند برای سیزدهمین دوره متوالی واجدالشرایط حضور در مرحله پایانی جام ملت‌های آسیا شوند و در طول بازی‌های مرحله انتخابی تیمی بدون شکست باقی ماندند. نمی‌توان موفقیت‌های اخیر تیم ملی ایران را دست‌کم گرفت، به خصوص اینکه تیم ملی مهاجم خطرناکی همچون رضا قوچان‌نژاد را در اختیار دارد.

مهاجم سرعتی ایران آمار عجیبی از خود بر جای گذاشت، او در شش بازی متوالی برای تیم ملی گلزنی کرد تا ایران جواز حضور در مرحله پایانی جام جهانی 2014 برزیل و جام ملت‌های آسیا 2015 را به دست بیاورد. پس از چنین موفقیتی باور این موضوع که قوچان‌نژاد پیش از این اصلاً برای ایران بازی نکرده است، خیلی سخت و دشوار بود.

قوچان‌نژاد که در سن هشت سالگی به همراه خانواده‌اش از ایران به هلند مهاجرت کرد پیراهن تیم زیر 16 ساله‌ها و تیم زیر 19 ساله‌های نارنجی‌پوشان را به تن کرد. او پیش از اینکه برای تیم‌های گو اِهد ایگلز و اِمن بازی کند اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با تیم هیرنوین هلند به امضا رساند و اولین بازی‌اش را در سال 2006 انجام داد.

گوچی جوان با حضور در تیم کامبور هلند نام خود را در کتاب‌های رکورد در کنار یکی از برجسته‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ هلند به ثبت رساند. او در نخستین بازی‌اش برای این تیم موفق شد پس از گذشت 9 ثانیه از زمان بازی گلزنی کند و با رکورد سریع‌ترین گل‌زده شده در یک مسابقه حرفه‌ای فوتبال هلند با یوهان کرایف برابر شد. پس از دومین فصل حضور پرقدرت قوچان‌نژاد در تیم کامبور و 13 گل‌زده برای این تیم هلندی، گوچی راهی بلژیک شد و در سال 2011 برای سنت‌‌ترویدن بازی کرد و سرانجام سر از تیم سرشناس استانداردلیژ بلژیک سر درآورد.

حضور این مهاجم 26 ساله در استانداردلیژ مصادف شد با زمانیکه کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران او را زیرنظر داشت و در نهایت توسط مربی پرتغالی ایران به تیم ملی دعوت شد و در اواخر سال 2012 اولین بازی ملی‌اش را با پیراهن ایران مقابل کره جنوبی در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل انجام داد. قوچان‌نژاد خیلی زود تبدیل به کلید موفقیت تیم ملی ایران شد. در سه بازی پایانی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 قوچان‌نژاد تک‌گل تیمش را در پیروزی یک بر صفر مقابل قطر به ثمر رساند و در برد 4 بر صفر برابر لبنان هم موفق به گشودن دروازه حریف شد. با آگاهی از این موضوع که در صورت شکست در بازی آخر از این مرحله ایران باید راهی بازی پلی‌آف با تیم پنجم منطقه آمریکای جنوبی می‎شد ایران موفق شد مجدداً با تک‌گل رضا قوچان‌نژاد یک بر صفر میزبانش، کره جنوبی را از پیش‌رو بردارد و به جام جهانی صعود کند.

گلزنی‌های گوچی ادامه داشت و او در پیروزی‌های ایران مقابل تایلند و لبنان موفق به گشودن دروازه حریفان شد تا شاگردان کی‌روش با شش پیروزی متوالی جواز حضور در مرحله پایانی جام ملت‌های 2015 آسیا را کسب کنند و گوچی هم نام خود را در بین گلزنان برتر به ثبت برساند. قوچان‌نژاد در نقل‌و‌انتقالات زمستانی 2014 یکی از پنج بازیکنی بود که به منظور تقویت ترکیب چارلتون به این تیم انگلیسی ملحق شد. چارلتون در حال حاضر یک پله بالاتر از منطقه خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد. مهاجم ایرانی چارلتون هم خیلی سریع روی این موضوع تمرکز کرده است تا این تیم به دسته سوم فوتبال باشگاه‌های انگلیس سقوط نکند.

قوچان‌نژاد در جام جهانی 2014 برزیل اولین حضورش در این تورنمنت معتبر را تجربه خواهد کرد جایی که ایران در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌و‌هرزگوین همگروه است. با وجود رقبای توانمند در این گروه بهترین تیم حال حاضر قاره آسیا با اعتماد به نفس بالا به دنبال رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی است. 

پس از جام جهانی 2014 مهمترین تورنمنتی که تیم ملی ایران در آن حضور خواهد داشت جام ملت‌های 2015 آسیاست، رقابت‌هایی که ایران به دنبال کسب چهارمین قهرمانی خود و رسیدن به رکورد چهار قهرمانی ژاپن است. تیم ملی ایران در این رقابت‌ها با امارات، قطر و بحرین همگروه است و اگر قوچان‌نژاد بتواند تیمش را برای صعود از این گروه  کمک کند در مرحله یک چهارم نهایی به ژاپن، مدافع عنوان قهرمانی خواهد خورد.

گوچی که در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا بهترین گلزن ایران بوده است، یکی از مدعیان کسب کفش طلا این تورنمنت در استرالیا خواهد بود. با توجه به حضور در رقابت‌های جام جهانی و سال‌ها بازی در فوتبال اروپا این مهاجم 26 ساله به دنبال این است تا بار دیگر ایران را در اوایل سال 2015 به جایگاه شایسته‌اش بازگرداند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon